عیدانه کتاب، ۵۰۰ هزار نسخه کتاب فروخت

در حالی که یک روز تا پایان اجرای طرح عیدانه کتاب، در ۷۴۵ کتاب‌فروشی عضو این طرح در سراسر کشور باقی مانده است، میزان فروش تعداد کتاب در این طرح، به ۵۰۶ هزار و ۹۷۲ جلد کتاب رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایبنا، در بیست و نهمین روز از اجرای طرح «عیدانه کتاب» که با مشارکت ۷۴۵ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است، تعداد کتاب‌های فروش رفته تا کنون به ۵۰۶ هزار و ۹۷۲ نسخه رسیده است. این در حالی است که تعداد فروش کتاب در طرح «عیدانه کتاب»، سال گذشته که در همین بازه زمانی اجرا شده بود، به ۲۸۶ هزار و ۵۸۰ نسخه کتاب رسیده بود و پیش بینی می‌شود که با ادامه یافتن این روند در روز پایانی، طرح «عیدانه کتاب» در سال ۹۶ فروشی دو برابری را نسبت به سال گذشته تجربه کند.

بر اساس آمار ارائه شده بر روی سایت موسسه خانه کتاب ۷۴۵ کتاب‌فروشی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان، ۵۷۷ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها و ۱۶۸ کتاب‌فروشی در شهرستان، مستقر هستند که این میزان در مقایسه با «عیدانه کتاب» سال گذشته که با مشارکت ۳۷۶ کتابفروشی برگزار شد، مشارکت دو برابری کتابفروشان را نشان می‌دهد.

در بین استان‌های سراسر کشور، استان تهران با ۱۴۱ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان قم با ۹۰ و اصفهان با ۸۸ کتاب‌فروشی در رده‌های بعدی طرح «عیدانه کتاب» قرار گرفته‌اند. همچنین خراسان‌ رضوی با ۶۷،‌ فارس با ۴۴، آذربایجان‌ شرقی با ۳۳، کردستان با ۲۹،‌ کرمان با ۲۶‌، مازندران با ۲۳، خوزستان با ۲۱،‌ گیلان و یزد با ۲۰ کتاب‌فروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های این طرح نیز سه کتاب «ملت عشق» نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی از نشر ققنوس با دو هزار و ۶۴۱ جلد فروش، «من پیش از تو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از نشر آموت با دو هزار و ۵۲۶ جلد فروش و «جزء از کل» نوشته استیو تولتز با ترجمه پیمان خاکسار از نشر چشمه با یک هزار و ۹۱۵ جلد فروش در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند.

پایان پیام

 

کد خبر : 38927 ساعت خبر : 5:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38927
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات