فروش ۲۰ میلیاردی سینماهای کشور در نوروز

فروش ۲۰ میلیاردی سینماهای کشور در نوروز

سیدرضا صالحی امیری گفت: در اردیبهشت ماه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با شرکت ۵۷ کشور برگزار می‌شود و گزارش‌های آن در روزهای آتی ارائه خواهد شد و این اتفاق بزرگی در تهران و منطقه است.
به گزارش  پایگاه خبری گلونی ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو گفت: دولت با همه تمام توان و ظرفیت برنامه‌ریزی برای جامعه انجام داده است که در راستای شعار سال که مقام معظم رهبری تعیین کردند گام‌های جدی برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دو حوزه وزارتخانه ارشاد، شورای معاونان و شورای عمومی در راستای شعار سال در حوزه فرهنگی و گفتمان‌سازی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برای عملیات‌سازی قدم‌هایی را برداشتیم و در حوزه سینما، کتاب، هنر، و سایر حوزه‌ها برنامه‌ریزی آغاز کردیم تا بتوانیم در جهت تحقق این شعار قدم‌های موثری برداریم.

فروش ۲۰ میلیاردی سینماهای کشور در نوروز

او با اشاره به گفت‌وگوی فرهنگی میان اصحاب فرهنگ و هنر با دولتمردان افزود: دومین نشست شورا را تا پایان فروردین تحت عنوان گفت‌وگوی فرهنگی میان اصحاب فرهنگ و هنر با دولتمردان برگزار می‌کنیم یعنی در هر نشستی دولتمردان گزارشاتی را به اصحاب فرهنگ و هنر خواهند داد.

صالحی امیری تصریح کرد: در خصوص تحولات اجتماعی و فرهنگی و نظام سلامت تا پایان فروردین نشست دوم برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در مجموع در سال جاری دولت عزم خود را جزم کرده تا یک حرکت بزرگ ملی در جهت افزایش اشتغال، تولید ملی صورت گیرد و در وزارت فرهنگ و ارشاد با همکاری ۳۰ نهاد برای گفتمان‌سازی و بسترسازی فرهنگی و تحقق شعارها تلاش می‌کنیم .

صالحی‌امیری در رابطه با اکران نوروزی فیلم‌ها نسبت به سال گذشته گفت: ۲۰ میلیارد تومان سینمای ما در ایام نوروز فروش داشته است و این در ایام بعد از انقلاب از نظر کیفیت و کمیت بی‌سابقه است و در سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در مجموع فروش داشتیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تحولاتی که در حوزه سینما در حال شکل‌گیری است قابل توجه است،اظهار داشت: اتفاق جدیدی در راه است که در اردیبهشت ماه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با شرکت ۵۷ کشور برگزار می‌شود و گزارش‌های آن در روزهای آتی ارائه خواهد شد و این اتفاق بزرگی در تهران و منطقه است.

صالحی امیری با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و با حضور رئیس جمهور محترم به صورت گسترده و قوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 39170 ساعت خبر : 0:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39170
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات