انتقاد معاون سازمان محیط زیست از عملکرد شوراها

انتقاد معاون سازمان محیط زیست از عملکرد شوراها

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از عملکرد شوراها در چهار دوره گذشته، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمینه مدیریت پسماندها و مقابله با آلودگی هوا موفق عمل نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سعید متصدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انتظار داریم شوراها دقت ویژه‌ای در مورد مدیریت پسماندها داشته باشند، افزود: یکی از دلایل چشمگیر نبودن موفقیت شهرهای مختلف کشور در مورد مدیریت پسماندها این است که شوراها کمتر شهرداری‌ها برای این موضوع مورد بازخواست قرار داده‌اند البته امیدواریم در شورای پنجم این امر محقق شود و اعضای شوراها دقت بیشتری در مورد مسائل شهری به ویژه مدیریت پسماندها داشته باشند.

انتقاد معاون سازمان محیط زیست از عملکرد شوراها

وی با اشاره به اهمیت نقش شوراها در مدیریت شهری، اظهار کرد: با توجه به اینکه شوراها نقش بسیار زیادی در فعالیت‌های مربوط به شهر و روستاها دارند و به طور کلی مدیریت شهر و روستاها  برعهده شوراها است قاعدتاً باید فعالیت بسیار زیادی را در جهت حفظ محیط زیست داشته باشند.

وی در مورد عملکرد محیط زیستی شوراهای شهر در دوره‌های گذشته گفت: وقتی به عقب برمی گردیم و تاریخ چهار دوره شوراها را بررسی می‌کنیم؛ متوجه می‌شویم که شاید فعالیت‌هایی در شوراها در حوزه محیط زیست به ویژه در شورای سوم شهر تهران انجام شده باشد ولی این میزان فعالیت، در حدی نبوده است که انتظارات را برآورده کرده باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدامات مثبت شورای سوم شهر تهران در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: کمیته محیط زیست در این دوره از شورا با همت معصومه ابتکار تشکیل شد که پایه‌ای برای بقیه شهرهای کشور شد. در این دوره همچنین شاهد شکل‌گیری کمیسیون‌ها و کمیته‌های محیط زیست بودیم که نقش بسیاری در شورای سوم و چهارم داشتند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 42197 ساعت خبر : 2:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42197
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات