تقدیر از فردوس کاویانی و آذر فخر در جشن بازیگر

نشست خبری چهاردهمین جشن بازیگر با حضور بهزاد فراهانی رئیس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر، مهدی میامی، کرمی و افشار در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این نشست بهزاد فراهانی در سخنانی بابیان اینکه انجمن بازیگران خانه تئاتر به‌عنوان متولی اصلی برگزارکننده جشن بازیگر، طی این سال‌ها تلاش کرده تا هرسال در مقایسه با سال قبل هم از نظر کمی و هم ازنظر کیفی جشن بازیگر در سطح بالاتری برگزار شود، گفت: امسال هم همانند سال گذشته برای برگزاری جشن بازیگر ما با مشکلات مالی روبه‌رو بودیم ولی تلاش کردیم که بتوانیم اسپانسرهایی را جذب کنیم و خوشبختانه همانند سال گذشته امسال نیز حاج محسن مرادی به‌عنوان پشتیبان اصلی جشن هزینه‌های برگزاری جشن و جوایز افراد برگزیده را تقبل کردند. بااین‌حال ما از تمام کسانی که بخواهند به هر شکل به‌عنوان اسپانسر از این جشن حمایت کنند استقبال می‌کنیم.

فراهانی در ادامه با اشاره به اینکه چهاردهمین جشن بازیگر بر اساس دستور معاون هنری قرار بود در تالار وحدت برگزار شود اما به دلیل اینکه مسئولان بنیاد رودکی این سالن را در اختیار یک جشنواره موسیقی قرار داده بودند این امر میسر نشد، از برگزاری این جشن در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

فراهانی در تشریح برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این دوره از جشن بازیگر که کارگردانی آن را علی بی‌غم بر عهده دارد، افزود: امسال از فردوس کاویانی و آذر فخر به عنوان دو تن از بازیگران پیشکسوت و شناخته شده تئاتر تجلی خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر با اشاره به کمبود وقت برای برنامه‌ریزی و برگزاری این جشن، اضافه کرد: با تمام این موارد امیدوارم همانند سال‌های پیش از پس برگزاری این جشن بربیاییم.

او همچنین با بیان اینکه بر اساس تصمیم انجمن بازیگران امسال نامزدهای بهترین بازیگری زن و مرد سال در تا روز برگزاری جشن معرفی نخواهند شد، ادامه داد: داوری و رسیدن به سه نفر برگزیده نهایی در زمنیه بازیگری کار بسیار سختی است و امسال هم ۲۵ داور از سوی انجمن به صورت نامحسوس و بدون هیچ چشمداشتی در طول سال با رصد نمایش‌های اجرا شده پس از تماشای ۴۱۰ تئاتر نهایتا ۹۰ نمایش را برای داوری نهایی برگزیدند که در نهایت سه بازیگر زن و سه بازیگر مرد و همچنین یک بازیگر مرد و زن از میان نسل بازیگران جوان توسط توسط شورای داوری انتخاب و در روز جشن از آنها تقدیر خواهد شد.

فراهانی همچنین با بیان اینکه امسال نیز همانند گذشته از شهرستان‌ها برنامه‌ای برای تقدیر از بازیگران پیشکسوت داریم، اظهار داشت: بر این اساس یحیی دیبانی از گرگان و علی باسره از ایلام به عنوان بازیگران پیشکسوت از شهرستان‌ها تقدیر خواهند شد. علاوه بر این با توجه به اقدام خوب مسئولان شهر کاشان برای راه‌اندازی مکانی به عنوان خانه تئاتر و نیز همراهی مسئولان شهرداری کرمانشاه برای برگزاری نمایش های اجرا شده در این شهر، امسال و در چهاردهمین جشن بازیگر از آرش رضایی شهردار کرمانشاه، حجت‌الله موسوی رئیس کمیسیون شورای شهر کرمانشاه و پوریا جلالی معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه و همچنین رئیس خانه تئاتر شهر کاشان تقدیر خواهد شد.

فراهانی در پایان با اشاره به حرف و حدیث‌هایی که درباره جوایز سال گذشته جشن بازیگر به وجود آمده بود با با تاکید بر اینکه بر اساس تعهدی که اسپانسر جشن پارسال داده بود تمام نفرات برگزیده در سال گذشته زمین‌های خود را دریافت کردند، تصریح کرد:  سال گذشته اسپانسری داشتیم که متعهد شد به برندگان و افراد تقدیر شده و نیز شورای داوری، زمینی اهدا کند و این تعهد انجام شده و وکالت‌نامه‌ها داده شده است. اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد اینست که ایشان هیچ تعهدی به دیگران برای دادن زمین ولی متاسفانه بعضی از همکاران خود ما از بخش‌های مختلف و حتی خانه تئاتر برای خود سهمی قائل شده و مشکلاتی را به وجود آوردند. لذا از اعضای خانه تئاتر و انجمن بازیگران خواهشمندم این فرد را بیش از آزار ندهند و اجازه بدهند تا این روندی را که برای اهدای جایزه و تامین مخارج جشن بازیگر انتخاب کرده ادامه بدهند.

چهاردهمین جشن بازیگر روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری ساعت ۱۸ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 42065 ساعت خبر : 0:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42065
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات