تولد دوقلوی گوزن زرد ایرانی برای نخستین‌بار

تولد دوقلوی گوزن زرد ایرانی برای نخستین‌بار

برای نخستین‌بار در کشور گوزن زرد ایرانی یک گونه منقرض شده در طبیعت ایران در فضای باغ وحش ارم، دوقلو به دنیا آورد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ایمان معماریان افزود: گوزن زرد ایرانی یک گونه‌ای است که در طبیعت ایران منقرض شده و در جهان نیز در لیست قرمز «آی. یو. سی. ان» (IUCN) در درجه حفاظتی در خطر انقراض قرار دارد.

وی گفت: گوزن زرد ایرانی در ایران در فضای طبیعت به دلیل از بین رفتن زیستگاه و تخریب زیستگاهشان که در مناطق جنوب و جنوب غربی کشور قرار داشته منقرض شدند.

تولد دوقلوی گوزن زرد ایرانی برای نخستین‌بار

معماریان افزود: درحال حاضر تنها تعدادی از گوزن زرد ایرانی در مناطق فنس کشی شده در کشور نگهداری می‌شوند که چند رأس از آن در باغ وحش ارم زیست می‌کنند و امسال این گونه منقرض شده توانست دوقلوهای دوست داشتنی در باغ وحش ارم به دنیا آورد.

وی گفت: اگر زیستگاه اصلی این گونه منقرض شده دوباره احیا شود ما می‌توانیم گونه‌های نگهداری شده در فنس کشی‌ها را به طبیعت بازگردانیم.

دامپزشک باغ وحش ارم افزود: زیستگاه اصلی این گونه استان فارس و خوزستان است و این مناطق جزو بهترین زیستگاه‌های اصلی گونه‌های منقرض شده گوزن زرد ایرانی به شمار می‌آید.

معماریان گفت: احیای زیستگاه کار آسانی نیست چراکه جاده سازی، ایجاد شهر و مشکلات زیست محیطی برای برگرداندن زیستگاه به شرایط ماقبل کاری سخت و هزینه بر است و این امر یک عزم ملی و دولتی را می‌طلبد.

پایان پیام

کد خبر : 41670 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41670
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات