جهانگیری: برای مناظره سوم آمادگی کامل داریم

اسحاق جهانگیری با اشاره به آمادگی کاملش در مناظره سوم گفت: اگر دوستان در این مناظره بحث‌های توسعه‌ای و اصلی را مطرح کردند سخن می‌گویم و اگر به جاده خاکی زدند نیز پاسخشان را می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در مناظره سوم انتخاباتی چه مطالبی را مطرح خواهد کرد، گفت: اینکه ما چه مسائلی را در آن مناظره مطرح کنیم قرار نیست از الان بگوییم، بلکه در همان جلسه مطرح خواهیم کرد. سومین مناظره درباره اقتصاد است و من امیدوار هستم که هم صداوسیما سوال‌هایی مطرح کند که واقعاً سوال‌های اصلی جدی و در رابطه با توسعه کشور باشد و هم اینکه کاندیداها درباره همان سوالات صحبت کنند. به هرحال ما برای هر حالتی در مناظره آمادگی داریم.

جهانگیری ادامه داد: اگر دوستان در بحث‌های اصلی صحبت کنند ما هم در همان زمینه با آنها صحبت می‌کنیم و اگر به جاده خاکی زدند ما هم پاسخشان را می‌دهیم.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که چرا در مناظره اخیر حضور کمرنگ‌تری داشت، اظهار کرد: این کار تغییر استراتژیک نبود بلکه یک تغییر تاکتیکی بود تا دوستان یک‌دفعه موتور نسوزانند. اما من در مناظره سوم همانی که هستم را نشان خواهم داد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که سیاستمدار در این رده هیچ چیز برایش مهم‌تر از صداقت و راستگویی با مردم نیست. ما حداقل در همین منطقه خودمان دیده‌ایم که رییس جمهور اسبق آمریکا دروغی را به مردم خود در جهان گفت که در عراق سلاح کشتار جمعی وجود دارد و مبنای آن دروغ حمله به آمریکا شد و هنوز هم مردم عراق آرامش پیدا نکرده‌اند و ده‌ها گروهک تروریستی در منطقه شکل گرفته است و رییس جمهور فعلی آمریکا گفته است که آن دروغ ۶ هزار میلیارد دلار به مردم آمریکا خسارت زده است.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در این رده حرف خلاف مردم زدن هزینه بسیاری دارد و مردم باید تشخیص دهند که سیاستمداری که برایشان کار می‌کند هر مطلبی که می‌گوید صادقانه است. وقتی یک سیاستمدار می‌گوید به مردم پول می‌دهد باید بگوید از کجا این پول را تأمین می‌کند و برایش دلیل مشخصی بیاورد که اگر صادقانه مطرح شده باشد و قابل حساب و کتاب باشد درست است.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که آیا حکم انفصال از خدمات دولتی را در کارنامه دارد، اظهار کرد: من یک بار هم گفتم اگر کسی نقطه‌ای خاکستری نه تیره در زندگی من پیدا کرد مطرح کند که من دست آن شخص را هم می‌بوسم. اصلاً این مدارک را به دستگاه قضایی ارایه دهند. لطفی که خداوند به مسئولین می‌کند این است که پس از هشت سال یک دوره کنار برود و شخص بعدی که بیاید به قول معروف شروع به شخم زدن می‌کند. اینها هرچه شخم زدند که چیزی راجع به زندگی من و فرزندانم پیدا کنند نتوانستند و آمدند حکمی جعلی را در دیوان محاسبات درست کردند که هم دادستان و هم رئیس دیوان مصاحبه کردند که چنین حکمی در دیوان محاسبات وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا از کسانی که چنین اتهامی را مطرح کردند شکایت می‌کند یا خیر، گفت: من چنین کاری را انجام نمی‌دهم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان گفته‌اند که وی تا هفته آتی از کاندیداتوری در انتخابات انصراف می‌دهد اظهار کرد: من تا این لحظه چنین تصمیمی نگرفته‌ام.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که آیا اموال خود را به مردم اعلام می‌کند یا خیر، اظهار کرد: من تا به حال پنج یا شش مرتبه اموال خودم را به قوه قضاییه اعلام کرده‌ام و هر کسی در زندگی خود چیزی دارد و قرار نیست هر کس به صرف اینکه کاندیدای انتخابات بشود بیاید و برای مردم جار بزند که چه چیزی دارد و چه چیزی ندارد. اینها سنت‌های است که ما باید ببینیم آیا درست است که آن را دنبال کنیم یا نه. وقتی دستگاه قضایی وجود دارد به همان جا اعلام می‌شود حالا اینکه به مردم اعلام شود خانه من ۲۰۰ متر است یا ۳۰۰ متر چه فرقی به حال مردم می‌کند. اصل موضوع این است که قوه قضاییه از این موضوع اطلاع داشته باشد و در ابتدای مسئولیت من لیست اموال من را بگیرد و در انتهای دوره مسئولیت نیز مجدداً این لیست را دریافت کند تا ببیند بر درآمد یا اموال من به صورت غیرطبیعی افزوده شده است یا خیر و اگر تخلفی صورت گرفته است با من برخورد کند وگر نه از دست مردم که کاری برنمی‌آید.

جهانگیری تأکید کرد: همین آقای شهردار، معاونینش و خودش و شهردارهای مناطقش طبق قانونی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در دی‌ماه تصویب کرده است باید لیست اموالشان را به قوه قضاییه ارایه کنند و حالا شما ببینید که از دی‌ماه تا امروز لیست اموال خود را به قوه قضاییه ارایه داده‌اند یا خیر.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از اعلام کاندیداتوری و بعد از مناظره‌ها با محمد خاتمی و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان جلساتی داشته است یا خیر،‌ اظهار کرد: نه، جلسه‌ای نداشته‌ام.

پایان پیام

کد خبر : 42513 ساعت خبر : 0:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42513
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات