مصرف سالانه یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی

مصرف سالانه یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سالانه ۵٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی درجهان مصرف می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدجواد سروش مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه در مراسم روز زمین پاک که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: سالانه ۵٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی درجهان مصرف می‌شود.
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروزه یکی از مشکلات بزرگی که انسان با آن روبرو است مشکلات محیط زیستی و توسعه شهرنشینی است.
وی با اشاره به احداث سدهای متعدد اظهار کرد: از بین رفتن جنگل‌ها، خشک شدن تالاب‌ها، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری، بروز گرد و غبار و وقوع سیل و توفان پیامدهای زندگی شهرنشینی است.
وی گفت: روزانه در جهان ٣.۵ تا ۴ میلیون تن پسماند تولید می‌شود، سالانه ٧.٣ دهم میلیون هکتار جنگل در دنیا از بین می‌رود، سالانه یک میلیارد تن کربن وارد جو می‌شود و حدود نیمی از جنگل‌های استوایی از بین رفته است.
سروش افزود: از سال ١٣٨٣ تا ١٣٩٢بر اثر بهره برداری بی رویه از جنگل‌ها سطوح جنگلی کشور از ١۴.٢ دهم به ١٢ میلیون هکتار کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: از سال ١٩۶٠ تاکنون حدود یک سوم زمین‌های قابل کشت جهان از بین رفته است.
وی گفت: از این رو سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم روزی به نام زمین پاک نامگذاری کرده است.
سروش افزود: این روز فرصت مناسبی است تا با استفاده از فناوری‌های روز دنیا بر فعالیت‌های مرتبط با شهر سبز تمرکز کنیم.
مدیر کل دفترآب و خاک سازمان محیط زیست تاکید کرد: حفظ زمین یک وظیفه همگانی است و باید در حفاظت از مؤلفه های زیستی مانند آب، خاک و هوا تلاش کنیم.

مصرف سالانه یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی

روزانه ۵۰ هزار تن زباله در شهرها و روستاهای کشور تولید می‌شود
بنابراین گزارش، در ادامه مراسم، مسعود احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ هزار تن زباله در شهرها و روستاهای کشور تولید می‌شود، گفت: سرانه زباله در روستاها ۴۷۰ گرم، در شهرها ۷۱۰ گرم و در کلانشهرها ۸۰۰ گرم است. در انتهای سال ۹۴. ۲۳ درصد بازیافت پسماند خشک و تر داشتیم همچنین پنج درصد دفن بهداشتی و ۲۵ درصد جمع آوری مکانیزه پسماند صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته برنامه پنج ساله مدیریت پسماند عادی کشور را ارائه کردیم. بر اساس قانون مدیریت پسماند و آئین‌نامه اجرایی آن، مدیریت پسماند در شهرها و حواشی آنها به شهرداری‌ها واگذار شد همچنین بحث نظارت بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر عهده وزارت کشور گذاشته شد.

۳۷ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از پسماندها
مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۵ برنامه پنج ساله مدیریت پسماند را ارائه کردیم گفت: بر اساس برآوردها وضع موجود پسماندها ۳۷ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند که این عدد بدون احتساب خسارت حوزه سلامت است.
احمدی با اشاره به تاسیسات حوزه مدیریت پسماند اظهار کرد: در زمینه پردازش مکانیکی پسماند ۱۹ تاسیسات فعال با ظرفیت ۱۶ هزار تن در روز در کشور داریم همچنین در تهران یک زباله‌سوز با ظرفیت ۲۰۰ تن داریم و سه واحد زباله سوز در دست احداث است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 41241 ساعت خبر : 5:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41241
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات