نظرسنجی مهم نیست، رأی مهم است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دولت روحانی و طیف اصلاح‌طلبان، یکه‌تازان بی‌رقیب فضای مجازی هستند. اصلاح‌طلبان همچنان حرف‌هایی را می‌زنند که برخی از افراد طبقه متوسط و طبقه نخبگان و برخی از جوانان به آن حرف‌ها اقبال نشان خواهند داد، اما باید دید که چند درصد از این طرفداران دولت روحانی برای این شعارها به پای صندوق‌های رأی می‌آیند و رأی می‌دهند. نکته اینجاست که در انتخابات میزان اقبال در نظرسنجی مهم نیست و آن چیزی که رئیس جمهور آینده را می‌سازد، میزان رأیی است که در صندوق‌ها ریخته می‌شود.
به نظر می‌رسد مهمترین چالش روحانی، به پای صندوق رأی کشیدن مردم است، به‌ویژه آنهایی که از آنها به آرای خاکستری تعبیر می‌شود. روحانی آنچه را که در این چهار سال انجام داده است و می‌تواند روی آن مانور بدهد، بیشتر مسائل نظری اقتصادی هستند و مردم این تحولات را با حقوق و جیب خود درک نکرده‌اند. از آن سو قالیباف با وعده کارانه ۲۵۰ هزار تومانی و وعده ایجاد پنج میلیون شغل و ۵/۲ برابرکردن درآمد ملی، پا به این عرصه گذاشته است. حالا باید دید روحانی وعده‌هایی رو می‌کند که قشر متوسط و ضعیف به او اقبال نشان دهند یا سنگ‌های بزرگی که قالیباف برداشته است برای او رأی جمع خواهد کرد.
روحانی اگر نتواند وعده‌های اقتصادی بهتر و اغواکننده‌ای به مردم بدهد، هیچ بعید نیست که میدان انتخابات را به قالیباف ببازد.

پایان پیام

 

کد خبر : 41421 ساعت خبر : 0:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41421
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات