چطور SSID مودم خود را پنهان کنیم

چطور SSID مودم خود را پنهان کنیم

امنیت مودم‌ وای‌فای موضوع بسیار مهم و قابل اهمیتی است. چرا که اگر شما موارد امنیتی را برای مودم خود اعمال نکنید، هکرها می توانند مودم شما را به آسانی هک کنند، از اینترنت شما استفاده نمایند و به آسانی به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. در این مقاله آموزشی به شما یاد می دهیم که چگونه شبکه خود را از لیست شبکه های قابل دسترس حذف کنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پنهان کردن SSID، به این معنا است که وقتی کسی شبکه‌های وایرلس موجود و قابل دسترس را جستجو می‌کند، شبکه شما نمایش داده نمی شود. این موضوع امنیت مودم شما را افزایش می دهد و امکان هک شدن آن را کاهش می دهد. در حقیقت با این کار شما مانع از دسترسی افراد برای تلاش به اتصال شبکه وای‌فای خود می شوید. این راه هک شدن مودم شما را غیرممکن نمی‌کند، بلکه تنها باعث می شود وقتی هکر ها شبکه های موجود را جستجو می کنند، شبکه شما برای آن ها نمایش داده نشود. در حقیقت احتمال هک شدن مودم شما، با این روش پایین می‌آید.

مودم

ما توصیه می‌کنیم این کار را برای افزایش امنیت مودم خود انجام دهید. برای پنهان کردن SSID در گام نخست باید آی‌پی‌ آدرس مودم خود را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید. معمولا آدرس آی‌پی مودمها ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ است. اگر هیچ یک از دو آدرس بالا، آدرس آی‌پی مودم شما نبود، برای بدست آوردن آدرس آی‌پی مودم خود کافی است عبارت router brand] home address] را در گوگل جستجو کنید. اکنون می توانید آدرس آی‌پی مودم خود را به آسانی پیدا کنید.

چطور SSID مودم خود را پنهان کنیم

مودم

پس از وارد کردن آدرس آی‌پی مودم، برای شما صفحه‌ای نمایش داده می ‌شود که باید نام کاربری و پسورد مودم را وارد کنید و بر روی گزینه Ok کلیک نمایید.

مودم

حال از صفحه نخست، وارد بخش تنظیمات مودم (Wireless Settings) شوید. پس از آن باید به قسمت امنیت مودم خود ورود کنید. این قسمت معمولا با عبارت Advanced Security Settings یا Security Settings نمایش داده می شود.

مودم

پس از ورود به این قسمت،  SSID ها را خواهید دید. بعضی مودم ها دو باندی هستند، در این صورت باید برای مودم های ۲.۴ گیگاهرتز و۵.۰ گیگاهرتزی این کار را جداگانه انجام دهید.

روی یکی از باندها کلیک کنید، گزینه Disable را انتخاب نمایید و پس از آن روی Apply کلیک کنید. برای باند بعدی هم همین کار را تکرار کنید.

مودم

اکنون در لیست شبکه‌های موجود در هنگام جستجو، شبکه شما نمایش داده نمی‌شود. این کار امنیت مودم شما را افزایش می‌دهد.

برای بازگرداندن شبکه خود در لیست شبکه‌های موجود در هنگام جستجو باید مراحل بالا را مجدد تکرار کنید. فقط این بار پس از کلیک بر روی SSID، گزینه Enable را انتخاب و بر روی Apply کلیک کنید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

منبع: کلیک

کد خبر : 44564 ساعت خبر : 4:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44564
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات