اجرای مستمر طرح پایش میکروبی در شناگاه‌های ایران

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت که طرح پایش میکروبی در تمامی شنا گاه‌های ساحلی کشور در شمال و جنوب اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پروین فرشچی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود : این پایش را سازمان محیط زیست به‌صورت مداوم در فصول شنا تابستانی در آب‌های ساحلی خزر و مهرماه در سواحل جنوب کشور اجرا می‌کند.

وی گفت که این طرح تابستان امسال در تمامی ۱۳۴ شنا گاه ساحلی خزر در استان‌های مازندران ، گیلان و گلستان عملیاتی شد.

معاون سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت : برای نشان دادن شنا گاه‌های آلوده به مردم در سواحل خزر پرچم‌های زرد و شنا گاه بهداشتی و سالم با پرچم آبی علامت‌گذاری خواهد شد تا مردم در جریان وضعیت این سواحل برای شنا قرار بگیرند.

فرشچی افزود : برای نخستین بار این طرح در ۱۲ شنا گاه سواحل خزر در غرب مازندران که دارای شنا گاه‌های آلوده بوده عملیاتی شده و پرچم‌های زرد و آبی برای این سواحل نصب می‌شود.

وی ادامه داد : شنا گاه‌هایی که در آن پرچم زرد به معنای آلودگی میکروبی نصب می‌شود، شنا در آن ممنوع است و مجریان طرح‌های سالم‌سازی موظف‌اند تا برنامه‌های خود را برای ارتقاء شناگاه‌ها به سطح سالم و بهداشتی اجرا کنند.

فرشچی گفت که پایش میکروبی شناگاه‌های سواحل شمال و جنوب کشور به طور مستمر از سوی محیط زیست دریایی در استان‌ها تکرار خواهد شد.

** تدوین سند چشم‌انداز برای سواحل کشور

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اعلام کرد که برنامه چشم اندازی برای سواحل کشور به منظور جذب سرمایه‌گذاری تدوین خواهد شد.

وی افزود: در این طرح سواحل دریا مجهز به سامانه فناوری، گردشگری و دریایی می‌شوند و طبق این سامانه‌ها نیز کارکرد برای سواحل تعریف می‌شود.

مازندران ۳۳۸ کیلومتر از سواحل حدود ۹۰۰ کیلومتری دریای خزر در ایران را در اختیار دارد.

در سال جاری ۹۴ طرح سالم‌سازی با ۵۳ شناگاه در این سواحل اجرا شد و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ ناجی غریق برای حفاظت از شناگران ساماندهی و در این سواحل مستقر شده‌اند.

پارسال ۱۰۳ نفر در ساحل خزر در مازندران به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا جان خود را از دست دادند که ۷۰ درصد آنان از استان های تهران و خراسان بودند.

پایان پیام

کد خبر : 46046 ساعت خبر : 6:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46046
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات