تکذیبیه سازمان سنجش اعمال سلیقه در مقابل قانون است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی‌اکبر ولایتی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره تکذیبیه سازمان سنجش در مورد بازگشت ۲۵۰۱ کد رشته محل به دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این تکذیبیه بیشتر یک اعمال سلیقه در مقابل قانون است.
وی ادامه داد: آنچه تایید و دیشب توسط سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۷۶ است.
ولایتی اضافه کرد: در آن زمان هم وزارت علوم وقت با توسعه دانشگاه آزاد مخالفت می‌کرد اما در مجلس وقت به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی قانونی تصویب شد که سه نماینده شامل نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده وزارت علوم و نماینده دانشگاه آزاد درباره توسعه رشته‌ها تصمیم بگیرند.
وی با بیان اینکه مجموعه مصوبات این نماینده‌ها حدود ۲۶۴ صفحه است و امضای هر ۳ نماینده در زیر آن وجود دارد، افزود: در طی این سال‌ها رشته‌های مختلف از جمله حدود ۳ هزار رشته‌ای که حذف شده بود تایید شد.
ولایتی ادامه داد: آقای امیدوار رضایی معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی قانون سال ۱۳۶۷ را همچنان معتبر می‌داند اما برخی از کارشناسان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری انقلت آوردند و اعمال سلیقه کردند در صورتی که سلیقه‌ها نباید ناقض قانون باشد.
وی افزود: در زمان ریاست آقای میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی به دیوان عدالت اداری شکایت شد که این دیوان به نفع این دانشگاه رای داد بنابراین ما قانون را اجرا می‌کنیم و از کارشناسان وزارت علوم خواهش می‌کنیم بر مبنای قانون عمل کنند و در برابر آن اعمال سلیقه نکنند.
رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس آخرین اخبار، امروز حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تذکر داده‌اند که چرا این وزارتخانه در مقابل قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بیانیه مخالف صادر می‌کند و فقط مجلس می‌تواند با تصویب قانون جدید قانون قبلی را نسخ کند.
ولایتی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به بیانیه وزارت علوم توجهی نخواهد داشت و از دواطلبان در رشته‌های مورد بحث نام نویسی خواهد کرد و دانشجویان و استادان خاطر جمع باشند.
وی تاکید کرد : من به عنوان یکی از مسئولان این دانشگاه حافظ کیان، کمیت و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی هستم و حتی یک واحد هم نباید تعطیل شود.
ولایتی گفت: بر اساس بیانیه وزارت علوم؛ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۳۵۰ شهر تعطیل می‌شود.
وی افزود: جالب است که وزارت علوم برخی از رشته‌های دوره کارشناسی ارشد را حذف کرده اما برای مقطع دکتری همان رشته مجوز صادر کرده است.
ولایتی با تاکید بر اینکه این در هم ریختگی در وزارت علوم باید اصلاح شود، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود ادامه خواهد داد و نیازی به کسب اجازه ندارد زیرا قانون به ما اجازه داده است و ما بر اساس مُر قانون عمل می‌کنیم و تحت تاثیر این شرایط قرار نمی‌گیریم.
وی گفت: در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان اشتغال و تولید اعلام فرموده‌اند با این کار بی حساب وزارت علوم، هزاران نفر از استادان و مدرسان بیکار و ده‌ها هزار نفر سرگردان می‌شوند.
رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزادی اسلامی افزود: اسفند سال ۱۳۹۴ درباره رشته های جدید، قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بر اساس بندی از آن، آنچه که قبلاً اجازه داده شده معتبر است و فقط برای تأسیس رشته های جدید نیاز به اجازه جدید است بنابراین همه حدود سه هزار کدرشته محل حذف شده که مربوط به قبل از اسفند سال ۱۳۹۴ است ؛ معتبر است.
وی تأکید کرد: وزارت علوم باید مجری قانون باشد نه ناقض آن.
پایان پیام

کد خبر : 45481 ساعت خبر : 1:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45481
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات