طبق مستندات، سپاه موظف به ترک حریم فلک‌الافلاک نیست

طبق مستندات، سپاه موظف به ترک حریم فلک‌الافلاک نیست

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در خصوص ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک و واگذاری ساختمان‌های سپاه به دولت گفت: طبق مستنداتی که داریم سپاه موظف نیست جابجایی را انجام دهد، یعنی نه قانون و نه رهبری نگفته‌اند سپاه موظف است جابجایی انجام­ دهد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، سردار مرتضی کشکولی ادامه داد: اما اگر دولت و استانداری بتوانند زمین مناسب را به سپاه واگذار کنند و مبلغی هم بدهند که بتوان پادگانی ساخت به­ طوری که توان رزمی سپاه لطمه نخورد، سپاه کمک می­‌کند میراث فرهنگی حفظ شود، هر چند تاکنون نیز اگر ما نبودیم این اثر حفظ نمی‌­شد چرا که میراث فرهنگی لرستان برنامه‌­ای برای آینده ندارد.

طبق مستندات، سپاه موظف به ترک حریم فلک‌الافلاک نیست

 کشکولی افزود:هر حال استاندار لرستان در این زمینه صادقانه پای کار آمد و مکاتبات متعددی با رئیس جمهور و وزیر جهاد و معاون رئیس جمهور انجام داد که منجر به عقد تفاهم نامه‌­ای طی سال ۹۳ در این راستا شد.

وی ادامه داد: طیق این تفاهم قرار بود ۱۱ هکتار زمین به سپاه واگذار شود و در آن زمان  ۴۰ میلیارد تومان پول نیز به سپاه پرداخت شود اما نتوانستند زمین را واگذار کنند، یعنی وزیر جهاد موافقت نکرده که زمین مورد نظر به سپاه واگذار شود و لذا اگر این موضوع محقق نشود تفاهم نامه ملغی است.

کشکولی تاکید کرد:در حال حاضر مشکل اصلی از سوی دولت است، چنانکه وقتی رئیس جمهور و معاون وی برای واگذاری زمین به سپاه موافق هستند،وزیر آنها موافقت نمی‌کند و اگر واگذاری زمین صورت نگیرد جای دیگری برای احداث پادگان مد نظر نیست و تفاهم نامه خود به خود لغو می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حال حاضر در اختیار استانداری لرستان است، تاکید کرد:از سوی دیگر باید توجه داشت که سپاه دیگر با ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت پادگان جدید موافقت نمی‌­کند چرا که  ۳ سال از تفاهم نامه گذشته و دیگر با ۴۰ میلیارد نمی‌توان کارهای ۳ سال قبل را برای ساخت و ساز انجام داد و بسیاری از اقلام و اجناس گران‌ شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 47462 ساعت خبر : 5:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47462
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات