فقر امکانات درمانی و مرگ شهروندان نورآبادی

فقر امکانات درمانی و مرگ شهروندان نورآبادی

پایگاه خبری گلونی، دکتر سلیمان میرزاپور رشنو: خدمات درمانی از بدیهی‌ترین حقوق شهروندان به شمار رفته و کمبود این‌گونه خدمات همواره موجب به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای شهروندان میگردد. وجود بیمارستان‌هایی که ساختمان‌های خالی از امکانات درمانی و متخصصین مختلف هستند، مشخصه اغلب شهرستان‌های لرستان است و عملاً سرمایه‌گذاری در ایجاد ساختمان و افزایش سرانه درمانی(بدون امکانات مذکور) تنها آمار این کاربری را افزایش می‌دهد و در عمل کمبودهای موجود را پنهان کرده و سرپوشی است بر زخم‌هایی که درزمینهٔ درمان وجود دارد.

در بهاری که گذشت، یک خانواده دلفانی تنها به دلیل اینکه مرکز سونوگرافی در این شهرستان وجود نداشته در یک سانحه رانندگی و در راه بازگشت از شهر الشتر به‌منظور انجام سونوگرافی، فوت شدند. این موضوع تنها یک مصداق از مصائبی است که کمبود امکانات پزشکی به همراه دارد.

در چند روز گذشته چند نوزاد در انتظار تخت‌های “ان آی سی یو” هستند، اما در سطح استان تختی برای پذیرش این نوزادان تا این ساعت( بعدازظهر ۶/ ۴/ ۹۶) وجود ندارد و پیگیری‌های خانواده‌های این بیماران و نیز مسئولین محترم و کادر درمانی دلسوز بیمارستان نورآباد بی‌نتیجه بوده است و خانواده‌های این نوزادان در انتظار خالی شدن ظرفیت بیمارستان‌های خرم‌آباد هستند.

تنها بیمارستانی که در حال حاضر دارای تخت خالی ” ان آی سی یو” است، یک بیمارستان خصوصی در شهر خرم‌آباد است که برای هر شب استفاده از امکانات مذکور حدود یک میلیون تومان هزینه دریافت می‌کند.

فقر امکانات درمانی و مرگ شهروندان نورآبادی

به این معنی که نگهداری دو ماهه یک نوزاد در این ” تخت‌های نایاب” هزینه‌ای حدود ۶۰ میلیون تومانی به دنبال دارد. در مهروموم‌های گذشته برای رفع این مشکل، قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های خصوصی وجود داشته که افراد بیمار با تعرفه دولتی بستری می‌شده‌اند، اما امروز این قرارداد هم وجود ندارد.

امیدوارم مسئولین محترم هرچه زودتر مشکلات مذکور را رفع نمایند، چراکه عدم وجود امکانات درمانی و نیز بروکراسی موجود، سلامتی افراد را تهدید می‌نماید.

  • گزارش مذکور در ظهر روز ۶/ ۴/ ۹۶ تدوین‌شده و خوشبختانه یکی از این نوزادان پس از چند روز انتظار، در غروب امروز به بیمارستانی در خرم‌آباد انتقال یافت.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 45422 ساعت خبر : 12:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45422
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات