لطفا به جای دختر پسر بگیرید

لطفا به جای دختر پسر بگیرید

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: چقدر خوب است که هر چند وقت سری به قوانین گذشته بزنیم و روی بعضی از آن‌ها تجدید نظر کنیم. چه بسا قوانین زیادی با این تجدید نظرها محکم‌تر، معتدل‌تر و یا حتی برداشته شوند. مثلا همین حق داشتن فرزند خوانده برای زنان مجرد. قانونی که حالا دستخوش تغییر شده و این امکان برای زنان مجرد هم فراهم آمده. زنی که حالا پابه‌پای مردان کار می‌کند، توانایی مالی و عاطفی لازم برای نگهداری فرزندی بی‌سرپرست را دارد چرا باید از این حق محروم باشد. از سوی دیگر کودکی که از لذت داشتن پدر و مادر مهجور مانده چرا حداقل طعم داشتن مادر را نچشد؟ درست است که داشتن پدر و مادر برای این کودکان بهترین حالت است اما وقتی شرایط حتی برای داشتن یکی از این‌ها فراهم می‌شود نباید معطل کرد.

لطفا به جای دختر پسر بگیرید

زنی که به هر دلیلی ازدواج نکرده هم می‌تواند مادر خوبی برای فرزند خوانده‌اش باشد. شاید با این قانون بشود حس خوب مادر شدن را به زنانی داد که نتوانسته‌اند آن را بنا به هر دلیلی تجربه کنند. می‌شود برای واگذاری فرزندان بی‌سرپرست به کسانی که تمایل به نگهداری ان‌ها دارند شرایط مناسب را فراهم آورد و پس از واگذاری پیگیر وضعیت آن کودکان بود.

در حال حاضر ۹۰۰ شیرخواره بی‌سرپرست یا بدسرپرست در کل کشور داریم و متقاضیان فرزند خواندگی ۱۶۰۰ نفر هستند

پس می‌توان با وسواس تمام بهترین افراد را انتخاب کرد و کودکان را به آن‌ها سپرد. به گفته رئیس سازمان بهزیستی اکثر این افراد خواهان فرزند دختر هستند. نباید فراموش کنیم که پسرها هم به همان اندازه دخترها حق داشتن اولیای موجه دارند و با نگاه بازتری به این موضوع نگاه کنیم. به هرحال این تصمیم واگذاری فرزندخوانده به زنان مجرد گام بسیار مهمی در جهت قائل شدن حقوق برای زنان در جامعه است و بایستی همواره تداوم داشته باشد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 45180 ساعت خبر : 0:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45180
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات