نقشه جعلی ایران را بشناسید

نقشه جعلی ایران را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری گلونی اخیراً نقشه‌هایی در فضای مجازی ازجمله سراچه‌های رسمی کشور (وزارت کشور و …) منتشرشده است که قسمتی از سرزمین پر آب چهارمحال بختیاری و لرستان را در زمره خاک استان اصفهان قرار داده است، که باعث نگرانی دوستداران محیط‌زیست و همچنین باعث ایجاد حساسیت اجتماعی در استان‌های چهارمحال بختیاری و لرستان شده است. شاید ابتدابه‌ساکن فکر کنید که این امر چه اشکالی دارد ؛ مگر این‌ها چند کشور متخاصم هستند که این‌گونه باعث حساسیت شده است؟

در ابتدا و قبل از مطرح کردن علل اصلی باید پرسید که اگر هیچ فرقی نمی‌کند پس چرا این نقشه‌ها و با چه هدفی منتشرشده است و چه کسانی از الحاق قسمتی از این استان به اصفهان سود خواهد برد؟ مسئله اصلی و نگرانی اصلی این امر را اگر به سابقه جریانی که به جریان مافیا معرفی‌شده است رجوع کنیم می‌بینیم که بسیاری از طرح‌های مخرب محیط‌زیست ازجمله سدسازی و تونل سازی بدون توجه به اصول زیست‌محیطی و با قلدری انجام‌شده است، ازجمله این طرح‌ها می‌توان به کوهرنگ یک و دو و لنگان و …اشاره کرد.

به‌طوری‌که برای توجیه طرح انتقال آب گلاب که منجر به انحراف و خشکیدن زاینده‌رود در  مسیر اصلی آن می‌شود توجیه می‌کنند که بله این تونل در خاک اصفهان است و به کسی ربط ندارد.

نگرانی اصلی نیز از منتشر شدن این نقشه‌ها زمینه‌سازی برای ایجاد تغییرات در مرز استان‌ها است که باهدف ایجاد سدها و تونل‌های دیگری به بهانه واهی درون استانی بدون توجه به اصول زیست‌محیطی است!

نقشه جعلی ایران را بشناسید

نقشه سمت چپ نقشه اصلی و قانونی کشور است. یعنی نقشه‌ای که اصفهان با خوزستان هم‌مرز نیست. اما مدتی است نقشه جعلی سمت راست در فضای مجازی و در سراچه‌های معتبر منتشرشده است.

آیا این نقشه ربطی به پروژه انتقال آب دارد؟ چه کسانی این نقشه را درست کرده‌اند؟ به چه هدفی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند؟ چرا اصرار دارند اصفهان را با خوزستان هم‌مرز کنند؟ آیا به تونل گلاب ربط دارد؟ آیا مافیای آب سیری‌ناپذیر است؟ آیا می‌خواهند میان مردم جنگ قومیتی درست کنند؟ کسانی که به‌راحتی نقشه یک مملکت را دست‌کاری می‌کنند تا کجا حاضر هستند به‌پیش بروند؟

پایان پیام

کد خبر : 45749 ساعت خبر : 5:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45749
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

نماینده های بختیاری و لرستان و خوزستان شرف داشته باشید و پیگیری کنید. شما نماینده های ما هستید. به شخصه سر پل صراط ازتون نمیگذرم

بسیار به موقع به این موضوع اشاره کردین خوشحالیم که گلونی و آقای ساکی به تنهایی یه قطب رسانه ای در کشور تبدیل شده است.

امشب طوفان توئیتری راس ساعت۹
#زاگرس-تنها-نیست