چند پیام تسلیت برای درگذشت میرزاخانی

چند پیام تسلیت برای درگذشت میرزاخانی

به گزارش پایگاه بری گلونی، چند مقام دولتی در پیام‌هایی درگذشت مریم میرزاخانی ریاضیدان مطرح کشور را تسلیت گفتند:

زهرا احمدى‌پور رییس سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى در پیامی درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: کم هستند ایرانیانی که وقتی از علم ریاضیات سخن می‌گوییم نامشان نه در گوش ما که در محافل بزرگ علمی جهان طنین‌انداز شود. ابوریحان بیرونی، خیام، خوارزمی و شیخ بهایی نام آورانی بودند که بخش مهمی از تاریخ علم ریاضیات را به نام و تاریخ ایران گره زدند و قرن‌ها از پس قرن گذشت تا نامی دیگر و اینبار یک زن ایرانی «مریم میرزاخانی» در علم ریاضیات جهان بدرخشد و تلالو غرورآمیز تلاش هایش برای ایرانیان سربلندی و عزت و برای جهان راهی نو به سوی تعالی و پیشرفت به بار آورد.

پرفسور مریم میرزاخانی؛ زاده و پرورده این آب و خاک و میراث معنوی ایرانیان بود که مثل زندگی‌اش که پرشتاب به قله‌های موفقیت رسید امروز در اوج جوانی معادله زندگی را حل کرد و به دیدار خالق هستی شتافت. اتفاقی که ایران و جهان را در غم و بهتی ناگهانی فرو برد.

فقدان او خسران بزرگی است اما بی‌شک نام بلندآوازه او تا جاودان در ردیف میراث‌داران فرهنگ و علم ایران و جهان خواهد درخشید.

چند پیام تسلیت برای درگذشت میرزاخانی

فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش هم در پی درگذشت مریم میرزاخانی پیام تسلیتی صادر کرد:

« انالله و اناالیه راجعون»

درگذشت نابغه جوان ایرانی و استاد ریاضی مرحومه مریم میرزاخانی، نه فقط ایران و ایرانیان را متألم کرد که جامعه علمی جهان را به سوگ نشاند.

خبر درگذشت نخبه ریاضی ایران و جهان، بانو مرحومه مریم میرزاخانی که یک افتخار ملی بود، جهانی را در حیرت و اندوه فرو برد. بی‌شک جبران ضایعه فقدان شخصیت‌های علمی نخبه بسیار سنگین و گاه غیرممکن است.

بانو میرزاخانی، ستاره‌ای بود که ظاهراً در سپهر دنیا رو در نقاب خاک کرد اما دستاوردها، تلاش‌ها و نبوغ او تا هماره تاریخ جاودان و ماندگار خواهد بود.

مریم میرزاخانی با عمرکوتاهی که داشت، جهان را از دریای نبوغش سیراب ساخت و این معنای انسان مفید و موثر بودن است که موجب شد، مثل همیشه نام ایران و ایرانی زنده نگاه داشته شود.

این نادره دوران از پرورش یافتگان دبیرستان فرزانگان تهران و دانشگاه صنعتی شریف با نبوغ ذاتی و تلاش‌های علمی خستگی ناپذیر خود موفق شد، نشان جهانی فیلدز را از آن خود سازد.

اینجانب به نمایندگی از جامعه علمی و فرهنگی کشور و دانش آموزان عزیز این غم بزرگ و ضایعه جبران ناپذیر را به ایران و ایرانی به ویژه خانواده معزای این بانوی افتخارآفرین تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحومه، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی:

خبرها گاه آن‌قدر تلخ و ناگوارند که می‌شنویم اما باورشان نمی‌کنیم؛ و آن‌قدر دردناک، که جراحتی جانسوز بر دل و روح آدمی می‌نشانند؛ بغض را در گلو می‌شکنند و در بهت و حیرت، اشک را بی‌صدا و آرام آرام برگونه روان می‌کنند

خبر درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران و جهان، از این دست است

باورش سخت و داغش تا عمق جان را می‌سوزاند

امروز ناباورانه چراغی در جهان دانش خاموش شد که به شرافت انسانی، اخلاق نیکو، سادگی و رأفت و معرفت شهره بود و از همه مهم‌تر، نماد یک زن ایرانی که جهان به او افتخار می‌کند

اینجانب به سهم خود فقدان آن اندیشمند گرانقدر را که برای همیشه افتخار ایران و ایرانی خواهد بود به جامعه جهانی، ملت شریف ایران و خانواده ارجمندش تسلیت می‌گویم و از خدای مهربان می‌خواهم به پاس خدمت، تلاش، مهربانی و خلق نیکش، لباس مغفرت بر روح بلندش بپوشاند و در بهشت برینش مأوا دهد.

یادش همیشه زنده و نامش هماره بلند

پایان یپام

کد خبر : 47169 ساعت خبر : 9:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47169
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات