بدسرپرستان تنها را دریابیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پویش «بدسرپرست، تنهاتر است»، یک‌سالی می‌شود که راه افتاده با هدف تأمل روی مسائل روانی کودکان بدسرپرست. کودکانی که از کودکی‌هایشان باز می‌مانند، در باندهای مافیای قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کنند و مورد سوءاستفاده سران این باندها قرار می‌گیرند.

۴۵۰ روزنامه‌نگار در حوزه اجتماعی وافراد مشهور رسانه در این پویش عضو هستند، هدفشان اطلاع‌رسانی است، اینکه دردهای کودکان کار، کودکان جا مانده از تحصیل، کودکان بدون شناسنامه و قربانیان کودک‌آزاری را جدی بگیریم. آن‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش به این کودکان را چاشنی کار خود کردند. شهین‌دخت مولاوردی معاونت سابق بانوان رئیس‌جمهور هم قرار بود صدایشان را به رئیس‌جمهور برساند. باید در لابلای روزمرگی‌هامان حضور در این کمپین‌ها را جدی بگیریم برای نجات جامعه از دست متجاوزان خاموش این باندهای فساد باید آگاه باشیم. روی ابزارهایی که در اختیارمان هست مانور دهیم. ۱۲۳ یا اورژانس اجتماعی یکی از این ابزارهای کارآمد در زمینه بحران‌های فردی و اجتماعی است. مشاوره با مددکاران آن می‌تواند یک راه نجات برای قربانیان خشونت باز کند.

حضور دغدغه‌مند رسانه‌ها در این حوزه می‌تواند باعث ایجاد حساسیت عمومی در جامعه در قبال بدسرپرستان، تنها باشد. کودکانی که به اجبار والدین از پشت میزهای مدرسه روانه چهارراه‌های شلوغ می‌شوند و به اجبار مالی آنها برای تأمین هزینه‌های زندگی مواد مخدر جابجا می‌کنند. باید جلوی ریشه‌دواندن این آسیب‌های اجتماعی را در جامعه گرفت. زیر پوست شهر پر از آدم‌های با دردهای پنهان و آشکار است، خشونت‌های فیزیکی و روانی در قبال کودکان می‌تواند آنها را در آینده با چالش‌های اساسی روبرو کند. بد سرپرستان تنها که قرار است کمپین «کودک بدسرپرست تنهاتر است» صدای خاموش آنها را به گوش مسئولین برساند. آشنا کردن کودکان در مدارس با حقوق اولیه خود می‌تواند گام بلندی در جهت حمایت از این کودکان باشد، هرچند که برای کمک به اکثریت خاموش آنها باید جایی به‌غیر از مدارس دنبالشان باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 51600 ساعت خبر : 1:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51600
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات