تولید زغال خوب با خودباوری

⇑برای خواندن مطالب بیشتر روی کلمات کلیک کنید⇑

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: در زمان‌های دوردست، وقتی شنیدیم دختری ۱۶ ساله در خانه‌اش انرژی هسته‌ای کشف کرده، باور نکردیم. همان زمان رئیس‌جمهور وقت، کشف این دختر را “خودباوری” دانست. حالا چند نفر که احتمال می‌دهیم از اقوام همان دختر باشند در اسلامشهر، چوب‌ها را جمع و دپو کردند و با چهار کوره زغال گیری، به تولید زغال، مبادرت ورزیدند. حالا حساب کنید آلودگی ایجادشده را که صدای مردم اسلامشهر را درآورده است. احتمالا این عده هم با شعار “ما‌ می‌توانیم” شبانه رفتند چند چاله کندند و به امید زغال خوب، رفیق خوب و پول خوب، دست‌به‌کار شدند. لابد بعدش هم در کمال آرامش، و بی‌توجه به آرامش مردم، قلیان هم کشیدند. سلامتی مردم هم که هیچ، مهم نیست.

خوشبختانه ولی اله محمدی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسلامشهر از جمع‌آوری چهار کوره زغال گیری در سطح اسلامشهر، خبر داده است. پس از صدور اخطاریه و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده مأموران اجرایی این اداره و چندین مرحله مراجعه به منطقه (یعنی شما تخمین بزنید این افراد عجب رویی داشتند که مأموران، مدام مراجعه می‌کردند باز می‌دیدند آنها دارند زغالشان را تولید می‌کنند. البته شاید هم اخطارشان خیلی لطیف بوده که تولیدکنندگان زغال، بساطشان را جمع نکردند. کاش می‌گفتند چندین مرحله شامل چند مرحله ‌شده، اینجوری دست ما هم بازتر می‌شد.) درنهایت بعد از کلی برو و بیایِ مأموران «متصدیان این کوره‌ها مجبور به جمع‌آوری و پاکسازی منطقه شدند».

انصافا با پدیده‌های خاصی روبرو هستیم. زل می‌زنند به مأموران و باز زغالشان را تولید می‌کنند. البته باید از اداره محیط‌زیست اسلامشهر بخواهیم این افراد را به ما معرفی کنند تا ازشان بپرسیم چرا؟ زغال کم است؟ مصرف زغال در اسلامشهر بالاست؟ پول کم است؟ شما حرصتان زیاد است؟ آلودگی هوا کم است که شما بیشترش می‌کنید؟ تولید زغالی که به قیمت خطر افتادن سلامتی و ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها تمام می‌شود، می‌ارزد؟
والا با این رویی که آنها دارند بعد از یک متر دور شدن مأموران، لابد دوباره زیر کوره‌ها را روشن کردند. شاید لازم باشد مأموران، آنجا اطراق کنند. یک مقدار هم از لطافت اخطار دادنشان کم کنند ما ممنون می‌شویم.

پایان پیام

⇓برای خواندن مطالب بیشتر به بخش مطالب مرتبط بروید⇓

کد خبر : 51712 ساعت خبر : 2:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51712
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات