داستان پرواز یک فرشته

داستان پرواز یک فرشته

 پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: تب پرونده‌های قصور پزشکی قرار نیست عرق کند، قرار نیست این قصورها را تمام کنید و هر آنچه در طی تحصیل و ساعت‌های متمادی حضور در بیمارستان‌ها دیدید را کنار هم بگذارید و برای نجات جان آدم‌ها از همه آموخته‌های پزشکی‌تان یک‌جا استفاده کنید.

داستان قصور پزشکی در یکی از بیمارستان‌های شیراز امروز روی ذره‌بین رسانه‌هاست. علی کوچولو ۴ مرداد ماه به‌ دنیا آمد کمتر از ۱۲ ساعت بعد از تولد حالش بد شد و همه ویزیت‌ها و سونوگرافی‌ها و آزمایشات از او بی‌نتیجه ماند. ظاهراً فقط ویزیت‌های بی‌نتیجه روی چارت درمانی‌اش ثبت می‌شد. حتی سونوگرافی‌های متعدد هم بیماری علی را نشان نمی‌داد. پزشکان پیِ زردی را گرفتند و درمان‌ها را متمرکز کردن روی درمان آن. افت قند را هم بهانه کردند و ۳ روز تمام مشکل ریشه‌ای را پیدا نکردند. قلب علی بیمار بود. قلبش سوراخ بود و یک رگ آن مسدود بود و عجیب‌تر اینکه علی از گروه بیماران نادر آینه‌ای بود در این نوع سندرم اندام داخلی در جایی خلاف جای اصلی و در جهت وارونه قرار دارند، انگار از آینه آنها را می‌بینید. همه این روزها قلب علی کوچولو در سمت راست بدنش بود و پزشکان بنا بر پیش‌فرض ذهنی‌شان صدای قلب را از سمت چپ می‌شنیدند و به ضعف آن یا نشنیدنش هم شک نمی کردند. ۱۵ روز بعد ظاهراً یک پزشک گمنام متوجه مشکل می‌شود اما برای نجات جان علی دیگر دیر شده‌است.

داستان پرواز یک فرشته

کمبود دارو و دوبار ایست قلبی، آنژیو گرافی با تأخیر و تهیه دارو از داروخانه ۱۳ آبان تهران و فرستادنش به شیراز و رأس همه اینها کم کاری تیم درمانی باعث می‌شود که والدین علی کوچولو حالا داغدار باشند. آن‌ها روزهای کمی را با علی سپری کردند، خاطراتی که محدود به دوران بیمارستان و تقلای علی برای زندگی‌است اما باید باور کنیم جای این زخم برای همیشه روی قلبشان باقی می‌ماند. قصورهای پزشکی از این دست کم نیستند اما فراموش شدنی هم نیستند.

واقعیت این است که ما به دستان پزشکان امیدواریم همه تخم‌مرغ‌هایمان را بعد از توکل به خدا در سبد آنها چیده‌ایم و این کم‌کاری‌ها ناامیدمان می‌کند. کاش کنار اسم‌ها، رسم‌ها را هم یاد بگیرید. کاش دغدغه‌های ذهنی‌تان را هنگام مواجهه با بیمارانی که همه امیدشان به شماست کنار بگذارید. همان فرشته سپیدپوشی که قرار است دنیا را عوض کنید باقی بمانید، مردم این تغییرات تازه را دوست ندارند. آن‌ها نمی‌خواهند عزیزانشان را به سادگی از دست بدهند و پزشکان فقط به کلیشه «متأسفم، هر کاری از دستمان برمیآمد انجام دادیمِ» همیشگی بسنده کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51477 ساعت خبر : 7:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51477
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات