داستین هافمن ۸۰ ساله شد

داستین هافمن یکی از چهره‌های نامدار سینمای آمریکاست که با فیلم‌های مهمی در تاریخ سینما جای گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، داستین هافمن که اولین کارش را سال ۱۹۶۷ انجام داد و در پنج دهه پس از آن به عنوان یک اسطوره هالیوود مطرح بود، بیشتر  به خاطر ایفای نقش‌های ناقهرمان و شخصیت‌های آسیب‌پذیر در دنیای سینما شناخته می‌شود.

برخی از موارد هست که حتی طرفداران وی کمتر درباره آن شناخت دارند از جمله این که:

۱. هافمن ابتدا برای پزشکی درس خواند اما پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به شغل‌های مختلفی مثل دستیاری روانپزشکی، پیشخدمتی، ظرف‌شوری، تایپیستی و روزنامه‌فروشی پرداخت تا اینکه به هنرستان موسیقی و هنر لس‌آنجلس آمریکا راه یافت. در دهه ۱۹۶۰ او به عشق بازیگری از لس‌انجلس به نیویورک رفت و اولین هم‌اتاقی‌هایش بازیگران هنوز ناشناس آن زمان رابرت دووال و جین هکمن بودند. هکمن و هافمن با هم در فیلم «هیات منصفه فراری» محصول سال ۲۰۰۳ بازی کردند اما هافمن هرگز با دووال در فیلمی ظاهر نشد. البته هنوز وقت برای این کار هست.

۲. اولین فیلم هافمن در سال ۱۹۶۷ با عنوان «ببر بیرون می‌آید» بود که در آن او نقشی کوچک ایفا کرد و برای ایفای نقش شخصیتی به نام «هپ» در یک روز کاری، تنها ۲۰۰ دلار دستمزد دریافت کرد.

۳. اسم داستین هافمن برای بازی در بیشترین طیف سنی در رکوردهای گینس وارد شده است. او در فیلم «مرد بزرگ کوچک» در سال ۱۹۷۰ در نقش شخصیتی بازی کرد که از ۱۷ تا ۱۲۱ سالگی‌اش تصویر شد.

۴. هافمن در فیلم‌ ابرقهرمانی هم بازی کرده که ایفای نقش دشمن بتمن در فیلم «بتمن بازمی‌گردد» ‌محصول ۱۹۹۲ بوده است. او اولین انتخاب برای ایفای نقش پنگوئن هم بود، اما کمپانی برادران وارنر ترجیح داد این نقش را به دنی دوویتو بدهد.

۵. هافمن و رابرت دنیرو در فیلم «ملاقات با فاکرها» در نقش پدر عروس و پدر داماد بازی کردند. سر صحنه فیلمبرداری رابرت دنیرو از فرصت استفاده کرد تا یادی از اولین دیدارشان در سال ۱۹۶۹ بکند. هافمن در یک مراسم خیریه در یک رستوران نیویورکی شرکت کرده بود و دنیرو که آن موقع هنوز ناشناخته بود، پیشخدمت میز او بود. دنیرو به یاد می آورد نخستین چیزی که هافمن به او گفت این بود که «ماهی پهن این رستوران چطور است؟»

داستین هافمن نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در «فارغ‌التحصیل»  در سال ۱۹۶۷، نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در «کابوی نیمه شب» در سال ۱۹۶۹، نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در «لنی» در سال ۱۹۷۴، نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در «توتسی» در سال ۱۹۸۲، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در «کرامر علیه کرامر» در سال ۱۹۷۹و برنده اسکار بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در «مرد بارانی» در سال ۱۹۸۸است.

وی در مقام کارگردانی نیز اولین فیلم خود با نام کوارتت را در سال ۲۰۱۲ ساخت؛ که توانست به فروش قابل توجه ۵۹ میلیون دلار دست یابد. هافمن سال ۲۰۱۳ به دلیل ابتلا به بیماری سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفت و سلامت خود را بازیافت.

داستین هافمن، در کنار رابرت دنیرو، جک نیکلسون و آل پاچینو به عنوان بزرگان بازیگری در سینمای مدرن شناخته می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 50065 ساعت خبر : 1:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50065
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات