در فضای مجازی همه لاغر هستند

در فضای مجازی همه لاغر هستند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «در حال حاضر ۲۴.۱ درصد زنان ایرانی چاق و یک سوم آنها نیز اضافه وزن دارند؛ یعنی مجموعاً ۶۰ درصد زنان ایرانی دچار چاقی یا اضافه وزن هستند. همچنین یک هفتم مردان ایرانی یعنی ۱۳.۸ درصد چاق و ۳ / ۱ آنها یعنی ۳۵.۳ درصد دچار اضافه وزن هستند که مجموعاً ۵۰ درصد مردان را تشکیل می‌دهد.»

واقعیت این است که ما چاق‌ها راه‌ را برای عدم مسئولیت‌پذیری دیگران آسان‌تر می‌کنیم. وقتی سوار ماشین می‌شویم راننده همه کاسه‌کوزه‌ها را سرما می‌شکند، از نداشتن برگه معاینه فنی تا جریمه به خاطر ورود ممنوع. در مدرسه هرچقدر هم که باهوش بودیم ارائه مطلب در جمع بچه‌ها برایمان سخت بود. ما به‌زور خمیرمرغ آلوده بالاخره توانستیم ازسوسیس و کالباس دل بکنیم. ام‌آرآی‌های مجهز محدودیت وزن دارند و ما در اولین مواجهه با پزشکان می‌فهمیم چون چاقیم، مریضیم. آنها حتی یک پنجم وقت معاینه بیماران عادی را هم به ما اختصاص نمی‌دهند. همان نسخه هیشگی درمان چاقی را ارائه می‌دهند.

در فضای مجازی همه لاغر هستند

برای ما چاق‌ها قبل از زنگ‌خطر بیماری زنگ‌های خطر دیگر به‌صدا درآمده‌است. در محیط کار بیشتر از توانایی‌هایمان در مورد شکل بدنمان مورد قضاوت قرار می‌گیریم. در دورهمی‌های دوستانه در کافی‌شاپ‌ها بایدفقط گل‌گاوزبان بخوریم تا از تیر نگاه دوروبری‌ها در امان باشیم. نسخه‌های درمان چاقی در دست همه آنهایی است که با ما روبرو می‌شوند همان‌هایی که در عمرشان ۲۰‌دقیقه هم ورزش نکرده‌اند و حالا ما را دعوت می‌کنند به سخت‌ترین کارهای دنیا.

چاقی مادر همه بیماری‌هاست. باید واقعیت را پذیرفت اما سبک زندگی مدرن هم از دلایل چاقی‌است. تکنولوژی با همه جاذبه‌های مدرنش باعث می‌شود خستگی به همه فصل‌های زندگی‌مان سرایت کند. بی‌تحرکی و ساعت‌های متوالی آنلاین بودن و سرک‌کشیدن در زندگی دیگران را هم به آن اضافه کنید. همین افسردگی‌ها چاق‌ترمان می‌کنند. هرچند به‌نظر می‌رسد من آخرین نمونه از چاق‌های حقیقی روی زمین هستم، چون در دنیای مجای به‌لطف اپلیکشن‌های تازه هیچ‌کس یک گرم هم اضافه‌وزن ندارد.‌

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 48883 ساعت خبر : 0:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48883
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات