روی خط زندگی با اورژانس اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسنی، رئیس سازمان بهزیستی گفت: «تاکنون ۳۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده است و در برنامه ششم تأکید شد که این شبکه سلامت اجتماعی در کل کشور گسترش یابد چراکه این اورژانس در بحران‌های خانوادگی و اجتماعی مداخله به هنگام و تخصصی دارد و در مشاوره‌های پیشگیری از طلاق و خودکشی اثربخشی مطلوبی دارد.»

دسترسی آسان به اورژانس اجتماعی کمک می‌کند تا در پروسه حسرت‌های بعد از جنایت جا نمانیم. اورژانس اجتماعی می‌تواند برای یک شروع تمام قد در برابر مشکلات و تابوهای احتماعی کمکمان کند. خبر خوب این‌است که فرهنگسازی‌ها برای طرح مشکلات با مددکاران اورژانس اجتماعی جواب داده‌ است. قبل از هر خشم بی سرانجام و هر تصمیم از سراستیصالی می‌توان از آنها کمک گرفت. پراکندگی جمعیت شهرهای بزرگ و سوءمصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، باعث به‌وجود آمدن رفتارهای از سر خشم روزانه زیادی می‌شود، به این عوامل باید زندگی فشرده شهری و بی‌طاقتی‌ها در مقابله با رفتارهای اجتماعی دیگران را هم اضافه کرد.

همه اینها نشان می‌دهد که جامعه آماری که با ۱۲۳ سروکار دارند، یک‌دست و از یک قشر و طبقه خاص جامعه نیستند. در دنیای واقعی به اندازه دنیای مجازی آلبوم یک روز خوب وجود ندارد، افسردگی‌ها و خستگی‌های روزمره اجازه نمی‌دهد همان ساعات خوب یک روز را هم به‌قاعده ببینیم، بمباران با خبرهای بد در فضای مجازی هم زمینه لغزش بعضی‌ها را فراهم می‌کند، برای همین‌ها ممکن است هر کدام از ما برای پیدا کردن بخشی از خودمان سروکارمان به ۱۲۳ بیفتد. از دادن اطلاعات به این افراد نترسیم. لااقل خوددرمانی در حوزه‌های روانی و آسیب‌های اجتماعی را کنار بگذاریم و اجازه بدهیم کارشناسان راه را به ما نشان دهند. کودک‌آزاری و همسرآزاری و هر نوع خشونت خانگی را با آنها در میان بگذاریم.

کارزارهای نه به خشونت خانگی و مداخله اورژانس اجتماعی در کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی تأثیر چشمگیری دارند. از میزان تلاش برای خودکشی کم می‌کنند. مداخلات روانی و اجتماعی بیشتر از مداخلات انتظامی وقضایی می‌توانند نتیجه‌بخش باشند. برای گفتن از مشکلات زندگی و پیدا کردن راه‌حل آدم‌های مطمئن را انتخاب کنیم، باید به‌خودمان بقبولانیم که آماده یک جهش بزرگ رو به جلو هستیم. اورژانس اجتماعی کمک می‌کند به این باور برسیم که می‌توانیم به خودمان هم کمک کنیم، کافی است چند لحظه منتظر باشیم تا به اپراتور متصل شویم!

پایان پیام

کد خبر : 49741 ساعت خبر : 8:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49741
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات