سلامت روانی و بهبود شرایط روحی سربازان

سلامت روانی و بهبود شرایط روحی سربازان

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: چقدر خوب است که در چند سال اخیر باب شده برای تربیت فرزندان از کمک‌ها و راهنمایی‌های مشاوران استفاده می‌شود. حتی اگر دلیلش ژست یا چشم‌و‌هم‌چشمی هم باشد باز جای شکرش باقی است. متاسفانه سلامت و آرامش روانی موضوعی است که در کشور ما شاید کمتر از هر چیز دیگری به آن توجه می‌شود. دلیل عمده آن هم شرایط اقتصادی و معیشتی است که توجه به روح و روان را پاک از خاطر مردم برده است. اما مشکلات روحی و روانی افراد در جامعه اثرات غیر قابل جبرانی را به جای می‌گذارد. نمونه‌اش همین کودک‌آزاری‌ها،‌ مردم‌آزاری‌ها،‌قتل و حوادث ناگوار دیگری است که اخبار صفحه حوادث روزنامه‌ها را پر کرده است.

سلامت روانی و بهبود شرایط روحی سربازان

تازه‌ترینش هم، این تیراندازی در میدان تیر آموزشی کهریزک. در پی این تیراندازی ۴ سرباز کشته و ۸ تن دیگر مجروح شدند. یکی از احتمالات وقوع این حادثه مشکلات روحی روانی سرباز ضارب پیش‌بینی شده است. دردی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

بدیهی است که مشکلات روانی افراد پنهان است به یکباره حادثه آفرین می‌شود اما اگر در جامعه طوری فرهنگ‌سازی شود که از همان کودکی به این جنبه وجودی انسان‌ها درست مانند نیاز به خوراک،‌ پوشاک،‌ مدرسه غیرانتفاعی و کلاس موسیقی و… توجه شود جلوی وقوع خیلی از حوادث ناگوار گرفته می‌شود.

برای پرونده‌هایی مثل این مورد دادگاهی تشکیل می‌شود و مجازاتی را برای سرباز ضارب در نظر می‌گیرند. نتیجه آن اما از دست رفتن ۵ جوان است که سرمایه‌های این مملکت هستند. ۴ نفر آن‌ها که کشته شده و یک نفر دیگر هم طور دیگر تلف می‌شود .ای کاش همانطور که برنامه‌های ایجاد شغل برای جوانان پیوسته جز شعارهای مسئولین است از این به بعد توجه به سلامت روانی و بهبود شرایط روحی جوانان هم مورد بحث قرار گیرد. کسی چه می‌داند؟ شاید بالاخره از این بحث‌ها نتیجه‌ای حاصل شد و اقدامی هم صورت گرفت.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 49593 ساعت خبر : 8:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49593
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات