طرد معتادان، پایان زندگی آنهاست

طرد معتادان، پایان زندگی آنهاست

دکتر پروانه محمدخانی؛ متخصص روانشناسی بالینی گفت: «خانواده نباید از بیمار خشمگین شود. اعتیاد تنها یک بیماری است و فقط با در نظر گرفتن و به باور رسیدن اینکه معتاد بیمار است می‌توان به نتایج خوبی در معالجه بیمار رسید.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آمار معتادان و پایین آمدن سن اعتیاد نشان می‌دهد در این زمینه هنوز هم به کمک و حمایت احتیاج داریم. حمایت‌های درونی همیشه بیشتر جواب می‌دهند. طردشدگی برای معتادن پایان راه است، ما با این‌کار باقی‌مانده چیزی که آنها را به زندگی وصل می‌کند هم از آنها می‌گیریم. امید بازگشت را برای همیشه در آنها می‌کُشیم. مدارا با معتاد سخت است. پدر و مادر و همسر که باشی سخت‌تر هم می‌شود. باور نمی‌کنی این مرگ تدریجی را. باور نمی‌کنیم زنده‌به‌گورشدن همه آرزوهایت را. اعتیاد داستان دنباله‌داری‌است باید نشانه‌های آن را بشناسیم. فرزندانمان را قربانی خودخواهی‌هایمان نکنیم. تحمل شکست‌ها را برایشان آسان کنیم. به آنها این اعتماد را بدهیم که کنارشان هستیم. حمایت از آنها را از جای مطمئنی شروع کنیم. به مشاوره برای باز کردن گره‌های کور اعتیاد باور داشته ‌باشیم.

طرد معتادان، پایان زندگی آنهاست

گاهی شنیدن حرف‌ها از زبان یک فرد سوم شخص مفرد باعث می‌شود که فرد خودش را دوباره پیدا کند. پای هر سوم‌شخصی را در جایگاه مشاور به زندگی فرد معتاد باز نکنیم. آن‌ها را از جنس تنهایی‌های بی پایانشان بشناسیم. نگذاریم دوره کردن این تنهایی‌ها زیاد از حد طول بکشد. زنان معتاد بیشتر از مردان آسیب‌پذیرند. طردشدگی آنها زمینه بزه‌های دیگر را هم فراهم می‌کند. برای حمایت از معتادان باید کنار آنها ماند. رواج اعتیاد در میان دانش‌آموزان ترسناک است. مهارت نه گفتن را در آنها تقویت کنیم این بهترین راه دورماندن فرزندانمان از اعتیاد است. ۶۵ درصد افراد به دلیل اختلافات خانوادگی به اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند. روی تفریحات سالم و علاقه‌مندی‌های مشترکمان مانور بدهیم. حمایت مالی بی‌چون و چرا از بچه‌ها نداشته باشیم. بگذاریم استقلال شخصیت در آنها شکل بگیرد این کار باعث ایجاد عزت‌نفس در آنها می‌شود.

حمایت مالی مانند تیغ دو لبه است. باید افراط و تفریط در آن را تمام کنیم. معتادان را کنار نگذاریم، دستانشان را بگیریم و بگذاریم آرام آرام به زندگی عادت کنند.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 49761 ساعت خبر : 9:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49761
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات