فاجعه محیط زیستی در نورآباد لرستان

فاجعه محیط زیستی در نورآباد لرستان

رئیس اداره‌ی محیط زیست دلفان گفت: در چند سال اخیر کشاورزان شهرستان دلفان اقدام به اجاره‌ی زمین خود به سیب زمینی کاران غیر بومی می‌کنند. این افراد بدون در نظر گرفتن هیچ گونه محدودیتی از تمامی منابع جهت بالا بردن تولید خود استفاده می‌کنند. دلفانی افزود: این اقدامات نه تنها منجر به تخلیه‌ی مواد معدنی و تخریب بافت خاک منطقه شده، بلکه به خاطر استفاده از کود مرغی، اراضی محیط زیست منطقه را نیز به شدت آلوده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در گزارش‌های قبلی از استفاده‌ی بیش از حد آب توسط سیب زمینی کاران برای کشت سیب زمینی گفته بودیم اما این بار می خواهیم از آلوده کردن محیط زیست توسط این افراد صحبت کنیم.

فاجعه محیط زیستی در نورآباد لرستان

متاسفانه بعضی از مردم برای به دست آوردن سود بیش تر در زمینه‌ی کاری‌شان، اقدام به هر کاری می‌کنند و برایشان هم مهم نیست که آن کار می‌تواند به دیگران و یا محیط زیست خسارت وارد کند.

نمونه‌اش هم همین اتفاقی که دارد در لرستان و شهرستان دلفان اتفاق می‌افتد. سود بالای کاشت سیب زمینی باعث شده تا کشاورزان اراضی خود را به سیب زمینی کاران غیر بومی اجاره بدهند تا در آن جا کار کنند. این افراد هم بدون توجه به محدودیت ها و برای بالا بردن میزان استفاده از خاک و برداشت محصول بیش تر، اقدام به کار هایی می‌کنند که بافت خاک و مواد معدنی آن را تخریب می کنند. هم چنین آن ها از کودها و موادی استفاده می‌کنند که باعث آلودگی محیط زیست آن منطقه می شود.

با این وجود به نظر می‌رسد که هر چه سریع تر باید به فکر وضعیت سیب زمینی و کاشت این محصول بود تا از هم هدررفت آب و هم از تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 49895 ساعت خبر : 9:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49895
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات