چسب هل با بوی کمونیست

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: هنوز هم به‌اسم مدیرعامل چسب هل می‌شناسمش. برایم این حجم از قوانین کپی‌پیست شده از الگوی ملل مختلف روی زیر‌ساخت‌های نصف‌ونیمه عجیب است. بندهایی از قوانین استخدام این کارخانه تا مدت‌ها درگیرتان می‌کند، آنقدر که مرز شوخی و جدی را می‌شکند، حتی وقتی متمم‌های طنز به آن در فضای مجازی اضافه شد، خیلی‌هایمان باورش کردیم.

مدیرعامل چسب هل یک نابغه است روی کاغذ هم همین است اما نابغه‌بودن به شما اجازه نمی‌دهد قوانین عجیب وضع کنید. راندمان افراد در این مجموعه پایش می‌شود، آنها در قبال قرارداد استخدام تعهد داده‌اند که به این قوانین پایبند باشند اما در نظر گرفتن همه این قوانین و به یاد داشتنش یک شوخی بزرگ است آن‌هم در دنیای پر از دغدغه امروز. در این مجموعه به نظر می‌رسد مبنای جریمه‌های ۱۲۰ هزار تومانی، صمیمیت و دلسوزی افراد را از بین می‌برد.

شاید نظام استخدامی چین بتواند این حجم از تعهدپذیری را از کارگران تقاضا کند. چینی‌ها از همان روز اول با قوانین سخت‌گیرانه سروکله می‌زنند و درگیر رقابت‌های با فرجام تلخ در محیط آموزش و کار می‌شود. شاید هدفمند کردن ساعات کار، نداشتن ارتباط موبایلی، اختصاص ساعات نهار و نماز متعارف و پاسخگویی اپراتورها نقطه قوت این اساسنامه‌ باشد باید قبول کنیم که رعایت همین‌ها هم به‌اندازه ٨۰ درصد باعث پویایی و شکوفایی جامعه و بالا رفتن راندمان می‌شود اما بقیه‌اش بیشتر از قوانین حمایتی، یک شوآف دائمی است.

بهانه این همه تعهدات ریز و درشت حقوق دو برابر عرف جامعه است، گویا با امضای این قراداد ملزم می‌شوید تمام روح و روانتان را صرف اهداف کارخانه کنید، شاید روی کاغذ قشنگ به‌نظر برسد اما در میدان رقابت باید اخلاق هم داشت وگرنه ربات‌ها می‌توانند جایگزینمان در دنیای کار شوند.

پایان پیام

کد خبر : 51349 ساعت خبر : 7:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51349
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات