گزیده رباعیات ایرج زبردست منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این شاعر رباعی‌سرا در معرفی کتابش نوشته است: حدود ۳۰ سال است چشم‌ در چشم راوی ازل با کلمه‌ها زیسته‌ام. در این سال‌ها، دور از هیاهو و  پر از خلوت و تکلم لاحول ولا قوه الا به الله تا ملکوت آغاز و راز، قد کشیده‌ام. سایه سبز طوبا را در این ۳۰ سال چنان حس کردم که مادر شمس من بود، و این‌ مجموعه مانند تمام مجموعه‌های دیگر من – تقدیم به طوبا به مادرم شد – مادر ادامه‌ای بی‌پایان، که شریف‌ترین سوگند رو به خدا و هستی است.

کتاب «گزینه رباعی» در ۱۵۶ صفحه توسط انتشارات دیرین و وزین مروارید چاپ و منتشر شده است. با خط زدن شک و هم‌نفس با یقین می‌گویم این کتاب کامل‌ترین مجموعه رباعی من است که با انتخاب و اشراف کامل من چاپ شده است.  ۲۲۰  رباعی و یک مقدمه چندبرگی کوتاه، روایت من و شعر از آغاز شاعری‌ام تا خواب ثانیه‌های همچنان امروز  و فردا، در این کتاب هست. از مدیر ارجمند نشر مروارید جناب حسن‌زاده بسیار سپاسگزارم، همچنین از کارمندان شریف انتشارات که حساسیت مرا از ابتدا تا چاپ کتاب تحمل کردند.

«گزینه رباعیات» ایرج زبردست در ۱۵۶ صفحه با قیمت ۸۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

همچنین در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: ایرج زبردست را با رباعیاتش می‌شناسیم. شاعری اهل شیراز که در کنار دو مراد خویش (حافظ و سعدی) دفتر زندگی‌اش را در این شهر ازلی ورق می‌زند. گزیده رباعیات ایرج زبردست دربرگیرنده‌ رباعیات این شاعر از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۵ است. کتاب با مقدمه‌ کوتاه شاعر آغاز می‌شود، حکایتی که می‌توان آن را شرح حال و مرور خاطرات زبردست در سیر شعر و شاعری‌اش دانست. تمام رباعیاتی که در این کتاب آمده به انتخاب شاعر صورت گرفته و بی‌شک کامل‌ترین گزینه‌ منتشرشده از رباعیات ایرج زبردست در طی ۳۰ سال رباعی‌سرایی اوست.

ای صبح، نه آبی نه سپیدیم هنوز
در شهر امید، ناامیدیم هنوز
دیدی که چه کرد دست شب با من و تو؟
در باز و به دنبال کلیدیم هنوز

*

در عشق اگر عذاب دنیا بکشی
با اشک به دیده طرح دریا بکشی
تا خلوت من هزار غربت باقی‌ست
تنها نشدی که درد تنها بکشی

کتاب «شهری که در آن مرگ – از آن – می خواند» دیگر مجموعه رباعی ایرج زبردست توسط انتشارات چشمه در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ چاپ شده؛  کتابی که به استاد محمدرضا شجریان تقدیم شده است.

پایان پیام

کد خبر : 48968 ساعت خبر : 3:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48968
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات