آرامش در بازار گوشت و کابینه

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: از هر دری سخنی مجموعه‌ای از خبرهای روز است. از دانش و علم و فناوری بگیر تا سیاست و جامعه. یک بسته پیشنهادی شگفت‌انگیز که اتفاقا احتیاج به شماره‌گیری ستاره… هم ندارد. و فقط با مراجعه به سایت گلونی قابل مشاهده، مطالعه و اخذ لذت و اطلاعات می‌باشد. بفرمایید: بنا به اظهار مدیر توانبخشی انجمن اوتیسم ایران: در ایران خدمات درمان های توانبخشی مانند کاردرمانی و گفتاردرمانی تحت پوشش بیمه ها نیستند. و این در حالیست که میانگین هزینه های درمان یک بیمار اوتیسم بین ۱.۵تا ۳ میلیون تومان در ماه است.

جالب این است حقوق اداره کار در کشور ما حتی از حد پایین این بازه هم پایین‌تر است. شما کلاهتان را قاضی کنید اگر پدر و مادری هر دو شاغل باشند و یک فرزند بیمار داشته باشند باید کل حقوق‌شان را برای هزینه‌های درمان صرف کنند. البته اگر فرزند دیگری نداشته باشند و هر دو شاغل باشند. اتفاقا برای چنین بیماری‌ها و هزینه‌هایی بیمه ضرورت پیدا می‌کند وگرنه پرداخت هزینه شربت سرماخوردگی که دردی را دوا نمی‌کند.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۷۰۰ تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و هر نیم سکه نیز با هزار تومان افزایش قیمت، ۶۲۸ هزار تومان است. اگر شرایط سیاسی این روزها را کنار بگذاریم واقعا سکه از کجا می‌داند شهریور خیلی از مردم عروسی می‌گیرند؟ چرا گران شدنش را می‌گذارد برای همین ماه‌های حساس؟ قبول دارید؟

محصولات سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی در ایران در حالی عرضه شد که به گفته تولیدکنندگان، از محصولات خارجی برگرفته یا کپی شده بودند. از عروسک‌های مشابه باربی گرفته تا بازی‌های کامپیوتری مثبت ۱۸ سال و خشن! خوشا دورانی که محصولات و بازی‌های فکری کانون پرورش فکری کودکان،‌بهترین وسایل سرگرمی بود. حالا که دور این سوپر من‌های خیالی در قاب موبایل و تبلت شده پس نباید شنیدن خبر کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله هم به دست همکلاسی‌اش با ساطور خیلی دور از ذهن باشد.

نوجوان عامل قتل که دیروز به دادگاه منتقل شد،‌ضمن اظهار شرمندگی و پشیمانی از خانواده مقتول طلب بخشش کرد. با بروز چنین حوادثی باید توجه به وضعیت روانی کودکان و نوجوانان در جامعه بهتر و با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: باتوجه به نزدیک بودن عید قربان و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نگران بودیم که قیمت‌ها بیش از حد افزایش یابد که خوشبختانه با تدابیر انجام شده تب بازار مهار شد وی وضعیت بازار گوشت را در حال حاضر آرام توصیف کرد. طوری می‌گویند آرام که هرکس بشنود خیال می‌کند قیمت گوشت به حد پفک نمکی رسیده. باز هم خدا را شکر که آرام گرفت وگرنه گوشت از سبد غذایی بخش «دیگری» از مردم جامعه هم حذف می‌شد. کاش کسی جلوی خشونت و قیمت مرغ را هم بگیرد. این روزها بدطور ناآرام شده است.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، احتمال تقلبی بودن آب های بسته بندی قاچاق در سوپرمارکت ها را تایید کرد. تقلب این‌جا، تقلب آن‌جا، تقلب همه جا. مخلص کلام این‌که دیگر آب خوش هم از گلویمان پایین نمی‌رود با این همه کالاهای تقلبی. مراقب آب‌های آشامیدنی که توسط دست‌فروشان، در بازار،‌مترو،‌اتوبان و… عرضه می‌شود باشید.

امروز حجت الاسلام حسن روحانی ۱۶ وزیری را که رای اعتماد مجلس را گرفتند منصوب کرد و از آن‌ها خواست تا با به‌کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش در پیشبرد برنامه‌های دولت دوازدهم اقدام کنند. امیدواریم آقای رئیس جمهور نقش پررنگ مردم را در این انتخابات مد نظر داشته باشند و دولت دوازدهم بیش‌تر از قبل به برآورده کردن خواسته‌های مردمی اهمیت دهد.

پایان پیام

کد خبر : 51770 ساعت خبر : 1:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51770
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات