اعتراض، خلاقیت، ایرانی و دیگر هیچ

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: همانطور که علم و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، ما مردم نیز مدام در حال به‌روز شدن در حوزه رفتارهای نوین اجتماعی هستیم.
در قدیم وقتی در داد و ستدها کسی احساس می‌کرد حقی از او ضایع شده به شیوه های آن زمان اعتراض می‌کرد. به طور مثال چون مردم از اعتبار زیادی پیش هم برخوردار بودند اگر کسی گران‌فروشی می‌کرد، بزرگان او را دیگر در معاملات خود راه نمی‌دادند تا حقی از کسی ضایع نشود.
اما الان اوضاع خیلی عوض شده یعنی عده‌ای از مردم، افکار بسیار نوین و صددرصد ایرانی را چاشنی اعتراض خودشان می‌کنند. البته خود اعتراض هم انواع مختلفی دارد که حتما برخی از آنها برایتان تکراری است، مثلا گلابی! گلابی دیگر در بین ما ایرانی‌ها و حتی سیاسیون فقط نام یک میوه تابستانی نیست. گلابی یک آلترناتیو اعتراضی در باب واردات است. این روش نوین که‌ توسط یک نماینده محترم مجلس کشف و ثبت شد، نشان داد که اعتراض ابزار خودش را می‌خواهد و اصلا اعتراض ورای مکان و زمان یک بحث کاملا تکنیکی است. یعنی خیلی به موقع و دقیقا جلوی چشم خبرنگاران و عکاسان خبر گزاری‌ها باید طوری صحن علنی را ترک کنید که ورود شما همزمان شود با شاتهای دوربین‌های مستقر در محل. در ادامه بعد از جاسازی نمونه اعتراضی خیلی شیک و حق‌به‌جانب از بغل‌دستی بپرسید مصوبه چی بود حالا؟ بعد هم که «تیتر یک» فضای مجازی شدید، بگویید اعتراضی بود کاملا طراحی شده به واردات میوه!

اما از حق نگذریم اعتراض در خون ماست یعنی از همان ابتدای راه رفتنمان اعتراض کردن را هم یاد می‌گیریم. اعتراض به رانندگی کسی که درحال رعایت مقررات است یا مثلا اعتراض به وضع بیمه‌ها و یا اینکه چرا موسسات اعتباری بی‌دلیل بسته می‌شوند و رییس فلان بانک از آنجایی که به اندک میزان سود پرداختی به سپرده ها اعتراض دارد، پول ها را برمی‌دارد و می‌رود جایی که بتواند جفت شش بیاورد.
در هر حال سعی کنیم در مواقعی که معترضیم، استعداد به خرج دهیم و یا از همان موضوع مورد اعتراض به عنوان ابزار استفاده کنیم. مثلا وقتی ماشین گران می‌شود با پراید وارد صحن علنی شویم بلکه تلنگری به بحث کیفیت تولید داخلی زده باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 52380 ساعت خبر : 1:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52380
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات