اندر فواید تشریح خرگوش زنده در کلاس درس

پایگاه خبری گلونی، ارژنگ حاتمی: واقعا از برخی از واکنش‌ها سر در نمی‌آوریم، در یکی از کلاس‌های زیست‌شناسی در یکی از مدارس همدان، خرگوش زنده را تشریح کرده‌اند و بعد در اقدامی عجیب، مدیرکل آموزش و پرورش استان دستور تعلیق مدیر مدرسه را داده و دبیر مربوطه را هم به هیئت تخلفات اداری فرستاده ‌است.

برایمان این سئوال مطرح می‌شود که با آنکه همگان می‌دانند که خرگوش با چه سرعتی می‌دود و گرفتنش و آوردنش به سرکلاس درس چقدر زحمت دارد؛ آیا بایستی پاسخ این‌همه زحمت دبیر مربوطه و مدیرمدرسه را این‌گونه داد؟ آیا می‌دانید آنها برای بالارفتن سطح علم و شعور دانش‌آموزان چه زحمات بسیاری کشیده و چقدر دنبال آن خرگوش دویده‌اند؟

تشریح خرگوش زنده در سر کلاس درس، این پیام مهم و اخلاقی محیط‌زیستی را برای دانش‌آموزان دارد که بایستی از کشتار حیوانات در حال انقراض همچون یوزپلنگ ایرانی به شدت خودداری کنیم. دانش‌آموز با تشریح خرگوش زنده سر کلاس درس با خودش می‌اندیشد که چرا دبیرش یوزپلنگ زنده برای تشریح به سرکلاس نیاورده‌است؟ و بعد از کمی تفکر به این نتیجه خواهد رسید که: «اوه مای گاد؛ دلیلش حتما اینه که یوزپلنگ در حال انقراضه و نباید به اون‌ها آسیب برسونیم.»

و در پایان پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه گربه و کبوتر و کلاغ و گنجشک در شهر زیاد است؛ از آنها به عنوان وسایل کمک‌آموزشی استفاده کنیم. دانش‌آموزان با تشریح هر یک از آنها به علمشان افزوده خواهد شد. به عنوان مثال با تشریح گربه زنده متوجه خواهد شد که با گربه‌های تهرانی از چه غذایی بیشتر خوششان می‌آید و … .

پایان پیام

 

کد خبر : 53391 ساعت خبر : 3:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53391
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات