پیش از سیل با بازی دی‌کاپریو

پیش از سیل با بازی دی‌کاپریو

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: فیلم «پیش از سیل» به کارگردانی فیشر استیونس و به تهیه‌کنندگی و بازی لئوناردو دی کاپریو، بازیگر و سفیر صلح و محیط‌زیست سازمان ملل، به‌عنوان نخستین فیلم ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در مراسم افتتاحیه این جشنواره، روی پرده سینما فلسطین به نمایش درآمد.

پیش از سیل با بازی دی‌کاپریو

فیلم پیش از سیل را می‌توان یک اثر ماندگار و تکان‌دهنده در نظر گرفت که با نشان دادن تصاویر واقعی، خواب طولانی مخاطب را برهم می‌زند. ما مدت‌هاست خودمان را به خواب‌زده‌ایم تا فراموش کنیم سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم دیگر مثل گذشته و حتا حال، سکونتگاه امنی نیست. باید روزها بگذرند تا به ما ثابت شود اگر با همین روند پیش برویم سرنوشت شومی در انتظار زمین و زیستمندانش خواهد بود.

پیش از سیل، با نگاهی ویژه به موضوع تغییر اقیلم، تلاش می‌کند تا این اصطلاح علمی را برای ما ملموس کند. از سیاستمدار گرفته تا مردم عادی، روی سیبل حک‌شده‌اند تا کارگردان، آنها را نشانه بگیرد تا به ما نشان بدهد که گرمایش جهانی و به تبع آن یک یا دو درجه گرم شدن زمین، چه بلایی به سر ما می‌آورد.

این فیلم، با صراحت هرچه‌تمام‌تر و بدون هیچ ملاحظه و رودربایستی، (کاری که معمولا در ایران مرسوم نیست) به سراغ دولتمردان آمریکایی رفته و آنها را به‌عنوان متهمان ردیف اول به مخاطبان معرفی می‌کند. خیلی وقت‌ها ممکن است آب شدن یخ‌های قطبی را ماجرایی افسانه‌ای بدانیم و یا اگر باورش کنیم دستِ‌آخر می‌گوییم آب شدن یخ‌های قطبی به ما چه ربطی دارد؟ پیش از سیل، چه زمانی است؟ آیا انسان می تواند دمای کره زمین را تغییر دهد؟ آیا مردم زمین می توانند یک شبه، بازنده شوند؟ این فیلم از پاسخ این پرسش‌ها رونمایی می‌کند. اگر مشتاق هستید که بدانید «سیل در روز آفتابی» قصه است یا واقعیت، حتما به تماشای این فیلم بنشینید.

این فیلم روایتی از واقعیت است که هرگز به دروغ آلوده نشده. پیش از سیل به ما نشان می‌دهد که ما «بهشتی در معرض خطریم» شما می‌توانید واقعیت محیط‌زیست جهان را ببینید، تحلیل کنید و درنهایت تصمیم بگیرید. پیش از سیل، واقعیت را سانسور نمی‌کند حتا اگر واقعیت، ناامیدکننده، اسف‌بار و هراس‌انگیز باشد. اما بااین‌حال شما را در ناامیدی باقی نمی‌گذارد. یک کلید به شما می‌دهد تا امیدوارانه سبک زندگی سازگار با محیط‌زیست را انتخاب کنید. اینکه ببینید چطور می‌توانید سبک زندگی‌تان را تغییر دهید که هم حال خودتان خوب باشد و هم حال کُره زمین. یاد این دیالوگ خوب فیلم می افتم که: « شما آخرین و بهترین امید زمین هستید».

تغییر اقلیم، سایه جدانشدنی خود ماست. درست در جایی که ما قدم می‌گذاریم، رد پایی دارد. حقیقتی غیرقابل‌انکار که به گفته باراک اوباما در فیلم: «ویژگی حقیقت اینه که خودش بیدارت می کنه. حتا اگه حواست نباشه».

ششمین جشنواره بی المللی فیلم سبز ایران، از ۱۸ تا ۲۴ شهریور در سینما فلسطین تهران و سرتاسر ایران برگزار خواهد شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53542 ساعت خبر : 8:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53542
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات