تولد دخترها در هندوستان

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: تو خبرهای بین‌المللی این چند روز داشتیم: «اهالی یک قبیله در هندوستان، رسم جالبی برای تولد دختران خود دارند. هر ساله در روستاى پیپلانتری هندوستان با تولد هر دختر، اهالی روستا جمع شده و ۱۱۱ درخت را به افتخار او می‌کارند. آن‌ها اعتقاد دارند دختر موهبتی الهی است که مانند درختان برکت می‌آورد.»

ما با این عزیزان مخالف نیستیم و می‌گیم بر منکرش لعنت که دخترها موهبت‌های الهی هستن؛ اما سوال این‌جاست این همه درخت رو کجا می‌کارن؟ فکر کن یه خانواده پنج تا دختر داشته باشه، ۵۵۵ تا درخت باید بکارن. یعنی یه زمینی اندازه‌ی تهران باید داشته باشن که این همه درخت بکارن. خدایی این همه درخت رو کجا جا می‌دن؟

یکی از رفقای ما می‌گفت: وقتی این قبیله اعتقاد داره دختر موهبت الهیه، یعنی اعتقاد داره پسر موهبت الهی نیست. پس هر وقت یه خانواده‌ پسردار میشه کل فامیل جمع می‌شن و ۱۱۱ تا درخت رو قطع می‌کنن. این‌طور جا واسه تولد دخترها باز میشه.

یکی دیگه از رفقا می‌گفت: احتمالاً این قبیله هم مثل ما ایرانی ها باشن. یه درخت می‌کارن بعد می‌گن به نیت ۱۱۱ تا درخت کاشتیم.

اما ما خودمون فکر می‌کنیم احتمالاً یه خانواده‌ای در زمان قدیم بچه‌شون نمی‌شده، بعد چند سال خدا یه دختر بهشون می‌ده و اون‌ها هم می‌گن این دختر موهبت الهیه. بعد به افتخارش ۱۱۱ اصله درخت می‌کارن. حالا بقیه‌ی خانواده‌ها هم افتادن تو چشم و هم‌چشمی و هی درخت می‌کارن.
احتمالاً افراد این قبیله، تو سیسمونی نوزاد دختر، به جای جغجغه و اسباب‌بازی و تخت‌خواب و نی‌نی‌لای‌لای، بیل و دسته بیل و کلنگ و آفتابه می‌ذارن.

پایان پیام

 

کد خبر : 52812 ساعت خبر : 10:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52812
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات