دروغی بزرگ در مورد دریای خزر

دروغی بزرگ در مورد دریای خزر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تو یه خبر عجیب خوندیم که: «طبق تحقیقی جدید سطح آب دریای خزر در ۲۰ سال گذشته ۱.۵ متر کاهش یافته و به عبارت دیگر تبخیر شده است.»

ما ایرانی‌ها با قاطعیت و به جد اعلام می‌کنیم که همچین خبری کذب محضه و به هیچ وجه حقیقت نداره. حالا شاید آب دریای خزر تبخیر شده باشه؛ اما به همون برکتی که تو دست‌تونه قسم، سطح آب خزر پایین نیومده. خود ما این‌قدر اشغال و زباله ریختیم توی دریای خزر که فقط همین دو سال گذشته سه متر سطح آبش بالا اومده.

فقط هم بطری آب معدنی و پوشک بچه و پاکت چیپس و پفک و پوست تخمه و کیسه فریزر نبوده‌ها، نه. مورد داشتیم ساختمون چهار طبقه رو تخریب کردن که جاش برج بسازن، کل سنگ و آهن و آجر چهار طبقه رو آوردن خالی کردن تو دریا.

حتا یکی از همسایه‌های خودمون، راه باز کرده و فاضلاب خونه‌ش رو مستقیم می‌فرسته بره تو دریا. از اون‌جایی هم که خانواده‌ی دهن‌داری هستن، حداقل سالی نیم‌متر به سطح آب دریای خزر اضافه می‌کنن.

دروغی بزرگ در مورد دریای خزر

تازه زباله‌های بیمارستانی و لاشه‌ی حیوون‌ها و کشتی‌ها و قایق‌های بی‌کیفیت‌مون که غرق می‌شن و هم‌وطن‌هامون که می‌رن شنا کنن دیگه برنمی‌گردن و سنگ‌هایی که می‌زنم تا چندبار روی آب بخوره و ذوق‌مرگ بشیم رو حساب نکردیم.

دریای خَزَر یا دریای کاسپی،یا دریای مازَندَران (با رواج کم) پهنه‌ای آبی است که از جنوب به ایران، از شمال به روسیه، از غرب به روسیه و جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوری‌های ترکمنستان و قزاقستان محدود می‌شود. دریای خزر در گذشته بخشی از دریای تتیس بود که اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس متصل می‌کرد.

این دریا که گاهی بزرگترین دریاچه جهان و گاهی کوچکترین دریای خودکفای کره زمین طبقه‌بندی می‌شود، بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی است. طول آن حدود ۱۰۳۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۱۹۶ تا ۴۳۵ کیلومتر است. سطح دریای خزر در حدود ۲۸ متر پائین‌تر از سطح دریاهای آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 52732 ساعت خبر : 7:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52732
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات