دولت به جای یارانه شکلات بدهد

پایگاه خبری گلونی، ارژنگ حاتمی: این واریز یارانه‌ها هم عجیب و غریب شده‌است. هر ماه که این ۴۵۵۰۰تومان برایمان واریز می‌شود شادمان می‌شویم که: «آخیش، این ماه هم بهمون یارانه دادند.» اما درست از فردای واریز یارانه‌ها دوباره صدای مسئولان و درد دل‌هایشان را می‌شنویم که: «نداریم و بیایید به جان مادرتان انصراف دهید چون ما شب واریز یارانه‌ها قلک‌هایمان را می‌شکانیم و … .»

در راستای اینکه اخیرا شنیده می‌شود قرار است یارانه هر کس که سالیانه بیش از ۳۵ میلیون درآمد دارد را حذف کنند، پیشنهادات زیر را بیان می‌داریم:

پیشنهاد اول: بهتر است به جای آنکه بگوییم: «یارانه هر کس که ۳۵ میلیون تومان در سال درآمد دارد را قطع می‌کنیم.»، بگوییم: «یارانه هر کس که در سال ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد.» را قطع می‌کنیم. به این ترتیب دستمان برای قطع کردن یارانه‌های افراد بازتر است. خودمان هم نمی‌دانیم چطور است که هر ماه، دو سه برابر حقوقی که دریافت می‌کنیم را هزینه می‌کنیم و کلا از کجا این پول‌ها می‌آید.

اگر هم کسی بود که بگوید: «درست است ماهی یک میلیون حقوق می‌گیرم، ولی دو میلیون هزینه دارم.» به او بگوییم: «تو که این‌همه هزینه داری، این‌هم روش.»

پیشنهاد دوم: به جای آنکه یارانه افراد را حذف کنیم، می‌شود تا می‌توانیم نرخ تورم را بالا ببریم و سعی کنیم پول هر روز ارزشش کمتر شود و بعد هم چهار پنج تا صفر از جلوی پول برداریم. به این ترتیب وقتی نشود با آن ۴۵۵۰۰تومان یک عدد شکلات خرسی خرید، خود به خود پرداخت یارانه‌ها حذف شده‌است.

پایان پیام

 

کد خبر : 52165 ساعت خبر : 7:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52165
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات