زنان زیر ۳۰ سال بخوانند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: محسن روشن‌پژوه؛ معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: «گرایش زنان زیر ۳۰ سال به اعتیاد و چند نوع مصرفی مواد مخدر از پدیده‌های نگران کننده است که باید برای آن تدبیر شود. در حال حاضر دومیلیون و ۸۰۰ هزار مصرف‌کننده مستمر مواد مخدر در کشور وجود دارد.»

این‌ها آمار آنهایی است که بالاخره قبول کردند که معتادند. شاید عجیب به‌نظر برسد اینکه با وجود گردش اطلاعات در عصر نوین هنوز بعضی‌ها در دام مصرف تفریحی مواد به خیال اینکه معتاد نخواهند شد، می‌افتند. این ساده‌اندیشی قابل دفاع نیست. اینکه به‌راحتی بتوانیم قوانین و هنجارهای اجتماعی را به نفع خودمان تغییر بدهیم و برایشان تبصره‌ها و تک‌ماده شخصی بگذاریم. چند مصرفی در بین جوانان را باید جدی گرفت، اینکه آنها بنا به هزینه و بودجه و حتی تأثیرپذیری مصرف انواع مختلف مواد مخدر را امتحان می‌کنند، خبر از ضعف قوانین پیشگیرانه در این حوزه دارد.

مسئله اعتیاد زنان همیشه پررنگ‌تر بوده اما انگار در این حوزه فقط به ارائه آمار بسنده کردیم. باید بسترهای حمایتی از زنان معتاد را در کشور گسترش دهیم، نه اینکه فقط گزارش‌های تصویری مقطعی از کارتن‌خواب‌های زن بسند کنیم. اعتیاد زنان نشان‌دهنده تغییر الگوها در جامعه است، برای ویران کردن بافت سنتی خانواده‌ها باید زنان آنها را نشانه گرفت. الگویی که این روزها در جامعه رواج دارد ظاهراً با همین دستورالعمل کنترل می‌شود.

اعتیاد زنان در سه گروه شاخص اتفاق می‌افتد؛ اعتیاد زنانی که به‌واسطه همسران خود معتاد می‌شوند. اعتیاد زنانی که از خانواده‌ها طرد می‌شوند. اعتیاد زنانی که برای رسیدن به الگوهایی مانند تناسب اندام در دام شیشه و محرک‌هایی از این دست می‌افتند. بهانه این اعتیادها هر چه باشد زنگ خطر بزرگ‌تری را در کشور به‌صدا درمی‌آورد. گرایش زنان زیر ۳۰ سال به‌اعتیاد، یعنی با چالش بزرگی در زمینه ازدواج و فرزندآوری در سال‌های بعد روبرو خواهیم شد. واقعیتی که نباید از آن فرار کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 51779 ساعت خبر : 1:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51779
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات