کودکان فاقد هویت را دریابیم

کودکان فاقد هویت را دریابیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مشکل چترحمایتی کودکان فاقد هویت و شناسنامه از چالش‌های مهم دولت است. فراوانی حضور این کودکان در استان‌های مرزی بیشتر است پیگیری‌های سازمان‌های مردم‌نهاد باعث شده که دولت در روند طرح اعطای کارت هویت به این کودکان سرعت بیشتری داشته باشد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تیرماه امسال ابلاغیه مصوبه مذکور از سوی وزارت کشور برای استانداری‌ها ارسال شد؛ گفت: «ما هم از طریق آموزش‌وپرورش اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دادیم. بر اساس این ابلاغیه کلیه کودکان فاقد شناسنامه که اوراق هویتی ندارند می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و بر اساس خود اظهاری کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند.»

هرچند برای پیگیری حقوق این کودکان باید به چیزی بیشتری از خود اظهاری و اطلاعات محلی و میدانی روی بیاوریم. شاید بهتر است سامانه‌ای برای پیگیری این کودکان جا مانده از تحصیل فراهم کنیم. بودن آنها پشت میزهای مدرسه به نفع همه ما است. شاید فراوانی باندهای مافیای کودکان کار شکسته شود و شاهد به‌هم خوردن روال زندگی آنها نباشیم.

کودکان فاقد هویت را دریابیم

کودکان جامانده از تحصیل همیشه زیر ذره‌بین سازمان‌های خیریه هستند. حمایت‌های فرهنگی از آنها با پوشش کارزارهایی با همراهی افراد مشهور فرهنگ و رسانه در حال پیگیری است اما معضل عمده ناآگاهی والدینشان است، آن‌ها که بیشتر اتباع غیرمجاز هستند از دادن اطلاعات ثبت‌شده به دولت برای کمک به خودشان طفره می‌روند و ترجیح می‌دهند به‌صورت پنهان و با هویت‌های خریداری‌شده از دیگران زیر پوست شهر زندگی کنند.

کلیه مدارس موظف هستند با ارائه کارت حمایت تحصیلی دانش‌آموزان را ثبت نام کنند. اگر این طرح در سال‌های آینده هم خوب و درست اجرا شود فرصت خوبی را در اختیار اشخاصی می‌گذارد که به علت مشکلات اوراق هویتی دسترسی به آموزش نداشتند. باید با قوانینی از این دست اعتماد این جامانده‌های تحصیل را جلب کرد و دغدغه‌هایشان را برای ساختن دنیا بهتر تغییر داد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52320 ساعت خبر : 1:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات