دارالمجانینی به بزرگی یک کشور

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روان‌سرای احسان گفت: در مطالعه‌ای که از سوی وزارت بهداشت انجام شد، مشخص شد ۳۶ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور یک یا چند اختلال روانی دارند. این آمار  شیوع ۲۰ درصدی اختلالات روانی در مردان و ۲۶ درصدی در زنان را نشان می‌داد.

انسان است می‌فهمد، درک می‌کند، می‌بیند، تلاش می‌کند، گاهی دلش اعتراض می‌خواهد، زمین می‌خورد و بلند می‌شود و برای زندگی بهتر تلاش می‌کند. انسان است تیر چراغ‌برق نیست که پوسیدگی‌اش ‌سالیان سال طول بکشد. دانش آموز است دلش یک‌چیز می‌خواهد عقلش چیز دیگری می‌گوید. می‌داند برای داشتن یک زندگی متوسط رو به بالا باید حداقل پزشک شود بزرگ‌تر می‌شود و پزشک نشد به هر دری زد و دری باز نشد، به فکر تغییر کروموزم‌هایش هم افتاد تا شاید فرجی شود دستش جایی بند شود ولی نشد که نشد.

سن ازدواج است حداقل درآمد را ندارد چه برسد به خانه و ماشین و طیاره. گفتند ازدواج آسان را سرلوحه قرار دهید ولی شکم گرسنه و جیب بدون پول تا چند وقت عشق و علاقه را می‌شناسد. این می‌شود که آمار طلاق و کودکان طلاق بیداد می‌کند و این چنین می‌شود که در بین افراد معتاد باید به دنبال جوان سالمی گشت.

کودکان را در سنین پایین در لابه لای ماشین‌های سر چهارراه پیدا کرد. در قبال فقر، اعتیاد، بیکاری، روان پریشی و اختلالات روانی که سهل است دائم‌الجنون بودن بر سر چنین مردمی نیاید جای شکر دارد. روانسرایی به بزرگی یک مملکت با مردمانی ربات گونه و با نقابی به چهره در کوچه و خیابان‌های این هیاهو نفس می‌کشند. در رفت و آمدند و فقط مراقب هستند به ربات دیگری برخورد نکنند و یا جمله‌ای نگویند که نتیجه‌اش ناکجاآباد باشد. تیر چراغ برق هم بود قطعا کمر خم می‌کرد ‌چه برسد به انسان.

پایان پیام

کد خبر : 55644 ساعت خبر : 1:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55644
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات