حذف لاتاری و شکاف جنسیتی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیرکل بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، آخرین گزارش سال ۲۰۱۷ مجمع جهانی اقتصاد در خصوص شکاف جنسیتی را اعلام کرد که بر اساس این گزارش، از مجموع ۱۴۴ کشور جهان، ایران رتبه ۱۴۰ را کسب کرده است.

بازم جای شکرش باقی است که از مجموع ۱۴۴ کشور، ایران حذف نشده است و به مرحله پلی آف راه‌یافته است و ۲۱۷ سال فرصت جبران دارد تا در حوزه اقتصاد و یا ۹۹ سال در حوزه سیاست به برابری جنسیتی برسد. درست است زمان زیادی است اما خوبی اش این است حسابی فرصت فکر کردن وجود دارد تا چشم کار می‌کند فکر می‌کنیم تصمیم می‌گیریم امضا می‌بینم و پاره می‌کنیم.

به‌هرحال حرف یک روز دو روز نیست که حرف یک‌عمر برابری جنسیتی است که اگر کج‌فکر کنیم جنس تو جنس می‌شود. فقط نمی‌دانیم چرا این جنس تو جنسی در سایر کشورهای بیگانه کمتر دیده می‌شود و یا نرخ رشد جایگاه زنان در اجتماع یک‌شب تغییرات چشمگیری می‌کند. همین تغییرات کوچک در زمان کوتاهی باعث صعود کشوری به صدر جدول می‌شود. در این بحبوبه حذف لاتاری و لجبازی جناب ترامپ، همان کشور صدر جدولی درصدد کسب امتیاز لاتاری می‌شود. اینجاست که مقصد همه توریستها و مهاجرین از شمال به جنوب تغییر می‌کند. دانشگاه‌های کشور صدر جدولی در رقابت با برترین دانشگاه¬های دنیا پر از دانشجوهای بین‌المللی می‌شود. کنسرت‌های لغو شده آنجا روی صحنه می‌روند. صف سفارتخانه آن کشور صدر جدولی سه ردیفه می‌شود. اینجاست که حسرت دیدن و رفتن به کشور بر دل‌ها می‌ماند. فاصله بین فکر کردن، تصمیم گرفتن و امضا کردن یک چشم بهم زدن است اما اگر از اول قرار باشد که عملی هم در کار باشد.

پایان پیام

کد خبر : 56684 ساعت خبر : 5:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56684
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات