پاییز یعنی الموت قزوین

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مردم شهر چند میلیونی تهران و مردم استان چند میلیونی تهران غریب‌ترین مردم با تاریخ و طبیعت استان قزوین و الموت هستند. استان قزوین با جاذبه‌های کم‌نظیر تاریخی و طبیعی یکی از نزدیکترین مکان‌های گردشگری به شهر و استان تهران است اما مردم تهران با قزوین‌گردی غریبه هستند.

در روزهای به سر می بریم که پاییز در زیباترین حالت خود است و منطقه الموت قزوین در رویایی‌ترین روزهای سال به سر می‌برد. سفر به دریاچه اُوان قزوین برای تهرانی‌ها مسیر دوری نیست اما بسیاری از تهرانی‌ها با این منطقه و سفر به این منطقه در پاییز بیگانه هستند. در سال‌های گذشته مجموعه ارگان‌ها در استان قزوین تلاش کردند تا این استان را تبدیل به یک مقصد گردشگری بکنند آنها به ویژه تبلیغات گسترده‌ای را در خروجی‌های شهر تهران به سمت استان البرز و کرج انجام دادند تا بلکه تهرانی‌ها را ترغیب کنند که به قزوین سفر کنند. تورهای قزوین‌گردی یک‌روزه یکی دیگر از این تلاش‌ها برای رونق قزوین‌گردی بوده است.

‌‌این روزها در فضای مجازی عکس‌های کم‌نظیر از دریاچه اوان الموت منتشر می‌شود. عکس‌هایی که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید اما متاسفانه باز هم می‌بینیم که تهرانی‌ها هنگام تعطیلات راه جاده چالوس را در پیش می‌گیرند تا هرچه سریعتر خود را به ساحل خزر برسانند.
منطقه الموت قزوین با قلعه‌های متعدد دوره اسماعیلی و قلعه معروف الموت، با زیبایی‌های طبیعی و درختان خزان کرده و با تنوع زیستی فوق العاده‌اش می‌توانند یکی از مقاصد گردشگری باشد اما این منطقه آنگونه که باید جذب گردشگر نمی‌کند.

داستان شهر قزوین هم به همین گونه است شهری که به نوعی می‌شود گفت که یک اصفهان قدیمی است. شهری که اولین خیابان مدرن ایران را در دل خود جای داده است و شهری که صاحب خانه‌های قدیمی کم‌نظیر در معماری ایرانی است. مردم قزوین مردمی مهربان و مهمان‌نواز هستند و رونق گردشگری در قزوین می‌تواند به اقتصاد و فرهنگ این شهر کمک کنند. قزوینی‌ها زیرساخت‌های خوبی برای قزوین‌گردی مهیا کرده‌اند از اپلیکیشن قزوین‌گردی تا ایده‌هایی برای پیاده‌روی در شهر هنگام بازدید از بناهای تاریخی.

این روزها اگر از آبان بی‌باران و هوای گرم تهران خسته شده‌اید حتماً یک پنجشنبه جمعه برای رفتن به قزوین و منطقه الموت وقت بگذارید. درختان خزان کرده و هوای خنک پاییزی و دریاچه اوان و منطقه الموت و شهر زیبای قزوین منتظر حضور شما هستند. اگر می‌خواهید زیبایی پاییز را آنچنان که هست ببینید به سمت قزوین بروید. اگر می‌خواهید پادشاه فصل‌ها را درک کنید و خستگی کار روزانه را از تن به در کنید یا با وسیله شخصی خودتان یا با تورهای یک روزه قزوین‌گردی و الموت‌گردی سری به این منطقه بزنید. یادتان باشد هنگام رانندگی در پیچ و خم‌های جاده الموت مراقب خود خانواده و حیواناتی باشید که شما چند روزی مهمان طبیعت آنها هستید. تا دریاچه اوان آرام برانید و بدانید در این مسیر ۸۰ کیلومتری قزوین تا دریاچه اوان بسیار مکان‌ها هست که مجبور خواهید شد ترمز کنید عکس یادگاری بگیرید و از طبیعت و چشم‌انداز آن لذت ببرید.

پایان پیام

کد خبر : 56911 ساعت خبر : 8:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56911
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات