به تعویق افتادن جلسه کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به دلایل گرانی کاغذ

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تصمیمات جدید وزارتخانه‌های اقتصاد و ارشاد موجب به تعویق انداختن جلسه کمیسیون فرهنگی برای بررسی علل گرانی کاغذ شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیده فاطمه ذوالقدر گفت: قرار بود در این هفته جلسه‌ای با حضور کرباسیان، شریعتمداری، صالحی امیری، وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و ارشاد اسلامی در خصوص دلایل گرانی کاغذ در کمیسیون فرهنگی تصویب شود اما تصمیمات اخیری که توسط مدیران وزارتخانه‌های ارشاد و اقتصاد اتخاذ و اطلاع‌رسانی شد، موجب به تعویق افتادن جلسه کمیسیون فرهنگی در این موضوع شد.

نماینده مردم تهران در عین حال از پیگیری کمیسیون متبوعش برای هماهنگی با سه وزیر اقتصاد، صنعت و ارشاد برای بررسی وضعیت بازار کاغذ کشور و دلایل گران شدن کاغذ مطبوعات و نشریات سخن گفت.

بررسی کلیات بودجه فرهنگی کشور در کمیسیون فرهنگی

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی کلیات بودجه فرهنگی کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد و افزود: کمیسیون از هفتم دی وارد بررسی جزئیات بودجه فرهنگی می‌شود.

ذوالقدر گفت: در جلسه امروز بعدازظهر به کمیسیون که با حضور آقای نمکی معاون جدید برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، ابهامات و سوالات اعضای کمیسیون در خصوص بودجه فرهنگی شامل وضعیت تسهیلات ازدواج، مسائل زنان، فعالیت‌های قرآنی، بودجه دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی، بودجه ورزش و درآمد و بودجه‌های وزارت ارشاد، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران ادامه داد: به دلیل ابهاماتی که در افزایش بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی و کاهش برخی دیگر در لایحه بودجه ۹۷ وجود دارد، اعضای کمیسیون سوالات و ابهامات زیادی را از معاون برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه پرسیدند و قرار شد دو نفر به نمایندگی از کمیسیون در جلسات بودجه سازمان برنامه و بودجه حضور یافته و انتقادات و دغدغه‌های نمایندگان را مطرح و پیگیری کنند.

پایان پیام

کد خبر : 62241 ساعت خبر : 6:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62241
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات