صدای زنان بیکار باشید

صدای زنان بیکار باشید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «نرخ بیکاری در زنان تحصیل کرده در کشور ما بیشتر از مردان است.» حمایت از زنان و اعطای فرصت‌های شغلی همپای مردان باید از کلکسیون ویترین انتخاباتی کشور به بخش‌های دیگر هم نفوذ کند. اعطای اعتبار و تسهیلات و ایجاد مشاغل خاص زنانه و اعطای فرصت‌های برابر شغلی در جامعه باید به یک تکلیف همگانی تبدیل شود. زنان سرپرست خانوار، زنان کارمند و زنان خانه‌دار باید دغدغه‌سنجی شوند به اندازه نیازهایشان برای نشان دادن توانمندی‌هایشان در جامعه مورد حمایت مسئولین قرار بگیرین.

صدای زنان بیکار باشید

استفاده از ظرفیت زنان روستایی برای آموزش مبانی اصلی صنایع دستی سنتی و بومی می‌تواند فرصت‌های شغلی را برای آنها پدید بیاورد. با گسترش شهرنشینی و پیوند حواشی شهرها به شهرهای مادر، زنان در کسب علم قوی‌تر از مردان عمل کردند. آن‌ها برای نشان دادن توانایی‌های علمی تصمیمات سخت گرفتند و برای حضور در جامعه از همه توانشان مایه گذاشتند اما پاداش داشتن شغل متناسب با تحصیلات به تعداد خاصی از آنها رسید. به آنهایی که خودشان را وقف مشاغلشان می‌کنند و برای نشان دادن همه ظرفیت‌های توانمندی‌شان عقب نمی‌کشند. عده‌ای خاص هم به‌دنبال مشاغل لاکچری هستند؛ مانند مردان قید کار در رشته خود را می‌زنند. این پراکندگی علمی و عدم همخوانی سواد علمی با شغل می‌تواند به‌عنوان یکی از آسیب‌های مهم مشاغل در عصر ما به شمار بیاید. این دست آسیب‌ها از نداشتن دانش خاص در یک حوزه و صرف انرژی کمتر از حد استاندارد و بر مبنای نیاز مالی در آن شغل یا حرفه نشأت می‌گیرد و مختصص جامعه آماری هم زنان هم مردان می‌شود.

معصومه ابتکار در همایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار که در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، افزود: «یکی از راهبردهای جدی دولت دوازدهم زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال بوده که برای رفع این مشکل از همه توانمندی‌ها و امکانات دستگاه‌های مختلف استفاده خواهد شد.» امیدواریم این بسیج همگانی نهادها و ارگان‌ها باعث ارتقای سطح کیفی و کمی حضور زنان تحصیلکرده و شاغل در جامعه باشد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 62349 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62349
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات