صعود به اشترانکوه اشتباه بود + فیلم

صعود به اشترانکوه اشتباه بود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جواد نظام‌دوست مربی کوهنوردی و مسئول تیم امداد و نجات خراسان در عملیات جست‌وجوی اشترانکوه،‌ در برنامه زنده شبکه خبر دائم سعی کرد که القا کند روز پنج‌شنبه و در صعود کوهنوردان هوا مساعد بوده است و آنها هشدار هواشناسی را جدی گرفته‌اند. اما در همین برنامه مشخص شد که تیم کوهنوردی اشتباه کرده است که آن روز به کله جِنو صعود کرده است.

عجیب است کسی که ایشان سعی می‌کند بگوید اشتباهی در کار نبوده است.

ایشان باید بداند که سرپوش گذاشتن بر این اشتباه دردی را دوا نمی‌کند.

این که صبح حادثه هوا صاف بوده است دلیلی بر صعود کوهنوردان نبوده است. آنها باید هشدار هواشناسی را جدی می‌گرفتند تا گرفتار کولاک نشوند. همچنان که گروه‌های داخل لرستان که همان روز می‌خواستند صعود کنند صعود را کنسل کردند.

صعود به اشترانکوه اشتباه بود

کارشناسان همه اذعان دارند که گروه‌ کوهنوردی باید قبل از ساعت ۱۴ به سمت پایین برمی‌گشتند که این اتفاق هم نیفتاده است و آنها ساعت ۱۶ برگشته‌اند و بدون اطلاع از وضعیت بهمن‌های دره‌دایی وارد دره شده‌اند.

آن چه مشخص است این است که هواشناسی هشداری درست داده است و همان چیزی که پیش‌بینی کرده است اتفاق افتاده است.

به گزارش گلونی روز جمعه به تاریخ  ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶ سقوط یک کوهنورد از قله کله ‌جنو ازنا به جمعیت هلال احمر ازنا گزارش و چهار تیم امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

کوهنورد حادثه دیده خانم ۳۱ ساله اهوازی بود که در حین صعود به قله از روی تیغه‌های کوه سقوط کرده و جان خود را از دست می‌دهد.

سختی و دشواری قله کله ‌جنو تنها به حوادثی این چنینی ختم نمی‌شود.

حتا انتقال پیکر کوهنورد حادثه دیده برای امدادگران بسیار با سختی و مشقت همراه بوده است زیرا امکان امدادرسانی در این منطقه به وسیله بالگرد هم وجود ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 61659 ساعت خبر : 9:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61659
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات