علت حذف داستان دهقان فداکار و جایگزین آن

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وزیر آموزش و پرورش درباره حذف درس دهقان فداکار از کتب درسی، عنوان کرد: موضوعات کتب درسی هرچندسال یک بار تغییر می‌کند؛ درس دهقان فداکار در کتاب فارسی سوم دبستان نیز جای خود را به نمادهای دیگری داده است.

خب بچه‌های امروزی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی تغییر کردن، دغدغه‌هاشون عوض شده و ارزش‌هاشون تغییر کرده. باید هم نمادها عوض بشه. اما چه نمادهایی جایگزین نمادها و داستان‌های قشنگ قدیمی شده؟ تو این قسمت می‌خواییم چندتا از این تغییرات احتمالی رو بررسی کنیم.

۱- درس «آن مرد آمد. آن مرد با اسب آمد» جای خودش رو می‌ده به درس «آن مرد آمد. آن مرد با بوگاتی مدل شیرون ۲۰۱۷ آمد. آن مرد جون چه ماشین عروسکی داره!».

۲- روباه و زاغ این‌بار می‌رن پلی‌استیشن ۴ بازی کنن، زاغ دسته خوبه رو برمی‌داره برای خودش. روباه هم میگه پر و بالت که مشکیه بیا این دسته مشکی رو هم بگیر تا با رنگت ست باشه. زاغ هم قبول می‌کنه و با استقلال تهران ۶ تا می‌زنه به رئال مادرید روباه.

۳- کوکب خانوم هم تو یکی از رستوران‌های لاکچری شمال تهران، واسه سگش تولد می‌گیره و عکس‌هاش رو می‌ذاره اینستا. ملت هم کامنت می‌ذارن: کوبی جون خیلی زن با سلیقه‌ایه.

۴- کبری تصمیم می‌گیره یه آرایشگاه باز کنه و مانیکور و پدیکور و گریم عروس انجام بده. چون الان نون تو آرایشه.

۵- چوپان دروغگو هم جای خودش رو می‌ده به داستان یه پیج تو اینستاگرام که هی زیر پست‌های مردم کامنت می‌ذاشته: وای چه پست‌های خوبی داری به پیج ما هم سر بزن. اما یه بار که واقعاً از پست‌های یه دختر خانوم خوشش میاد و براش کامنت می‌ذاره تا عشقش رو بهش بگه، هیچکس باور نمی‌کنه. فقط یه نفر براش کامنت می‌ذاره: وای کامنتت خیلی خوب بود. به پیج ما هم سر بزن.

۶- دهقان فداکار هم تو یه شب سرد پاییزی، وقتی که فصل جدید سریال شهرزاد میاد، هات اسپات گوشیش رو روشن می‌کنه و اجازه می‌ده همه با اینترنت اون، شهرزاد رو دانلود کنن. به این میگن یه مرد واقعی.

پایان پیام

کد خبر : 59337 ساعت خبر : 8:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59337
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات