نقش مسئولان دولتی و استانی در سرنوشت فلک‌الافلاک

نقش مسئولان دولتی و استانی در سرنوشت فلک‌الافلاک

مشکلاتی که قلعه فلک‌الافلاک در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند به طور مستقیم متوجه اداره کل میراث فرهنگی لرستان و استانداران این استان در ادوار گذشته است. به‌ویژه در سه سال گذشته کوچک‌ترین کاری برای حفظ این بنا از سوی مدیران کل میراث لرستان انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در دوره استانداری آقای بازوند و با کنار گذاشتن آقای مهاجری، اداره کل میراث عملا تحت نظر وی و برای مقاصد دیگر جز قلعه مدیریت می‌شد و جز وعده چیزی نصیب مردم استان نشد. هر بار هم که اعتراض رسانه‌ای شکل گرفته است مسئولان استانی در بیانیه‌ای کل قضیه را تکذیب کرده‌اند و طوری وانمود کرده‌اند که انگار این ترک‌ها و رطوبت از زمان ساسانیان در قلعه وجود داشته است.

نقش مسئولان دولتی و استانی در سرنوشت فلک‌الافلاک

حرکتی که در پایگاه خبری گلونی در ۲۴ ساعت گذشته آغاز کرد به سرعت و به لطف مردم گسترش پیدا کرد و به رسانه‌های گوناگون کشیده شد. این توجه و حساسیت مردم ایران باید زنگ خطری برای مدیریت کلان میراث فرهنگی در دولت و مدیران لرستان باشد. بیشتر کسانی که به داغ شدن هشتگ #پویش_ملی_حامیان_فلک_الافلاک نه خرم‌آبادی بودند و نه لر. آنها دل در گرو میراث باستانی ایران داشتند.

در طول سال‌های گذشته اغلب رسانه اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب گزارش‌های مبنی بر تخریب فلک‌الافلاک منتشر کرده‌اند و هر بار که هشدار داده‌اند وضعیت این بنا بدتر از قبل شده است. قلعه فلک‌الافلاک یک بنای بی‌نظیر باستانی است و نمونه‌ای منحصربه‌فرد است. این بنا پربازدیدترین مکان گردشگری در استان لرستان و یکی از پربازدیدترین‌ها در غرب کشور است. با توجه به زلزله‌های اخیر در لرستان و با در نظر گرفتن زلزله‌خیر بودن کشور بیم آن می‌رود که این بنا با یک زلزله پنچ ریشتری به سرنوشت ارگ بم دچار شود.

پایگاه خبری گلونی همچنان وضعیت قلعه را پیگری خواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 58353 ساعت خبر : 0:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

مسئولان استان خوب بلدن شعار تبدیل لرستان به مقصد گردشگری سر بدن.اون وقت دژ شاپورخواست نماد ایستادگی قوم لر و شاخص ترین اثر تاریخی-فرهنگی شهر خرم آباد در آستانه تخریب شدنه ولی انگار نه انگار!