چهارمین دوره جایزه یحیی برندگان خود را شناخت

برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مردمی یحیی ویژه محیط‌بانان سراسر کشور معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم اهدای چهارمین جایزه یحیی ویژه محیط‌بانان سراسر کشور عصر امروز برگزار شد و هدایا به سه تن از محیط‌بانان برگزیده اهدا شد.

محیط‌بان محسن دلیر از منطقه حفاظت شده بینالود در استان خراسان رضوی، محیط‌بان مدثر تیموری از منطقه حفاظت شده سده در استان خراسان رضوی و محیط‌بان غلامرضا محمدزاده از منطقه حفاظت شده دشت رودخان و سیاهمزگی در استان گیلان برندگان چهارمین دوره این جایزه شناخته شدند.

به هر یک از این محیط‌بانان ۶ میلیون تومان وجه نقد و بیمه عمر اعطا می‌شود و جوایزی هم به همسر و فرزندان آنان به پاس مشقاتی که شانه به شانه محیط‌بانان متحمل می‌شوند اهدا می‌شود.

جایزه یحیی یک جایزه مردمی است و دو هنرمند ایرانی از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی پریدخت مشکزاد و همسرشان مجتبی رمزی، بنیانگذار آن هستند. محل دبیرخانه این جایزه در انجمن مردم نهاد یوزپلنگ ایرانی قرار دارد.

برگزیدگان جایزه از میان محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست کشور که جهت شرکت درجایزه اقدام کرده اند، انتخاب می‌شوند. این جایزه به صورت سالانه برگزار می‌شود و گزینش بر اساس عملکرد محیط بانان در بازه زمانی یک سال انجام می‌گیرد.

به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره محیط بان شهید (یحیی شاه کوه محلی) و معنی حیات بخش اسم یحیی این مراسم «جایزه یحیی» نامگذاری شد و هدف اصلی آن تجلیل از محیط بانانی است که تلاش های چشمگیری در زمینه حفاظت از عرصه های تنوع زیستی در حوزه های محل خدمت خود داشته اند.

چهارمین دوره این جایزه خردادماه سال ۹۶ کلید خورد. ابتدا فرم ثبت نام جایزه یحیی بازبینی و اصلاح شد و در نهایت تعداد ۵۳ فرم از ۲۲ استان کشور دریافت شد. فرم های دریافتی به منظور معرفی محیطبانان برگزیده در چند مرحله مورد ارزیابی، بازبینی و دقت نظر هیات داوران قرار گرفت و در نهایت برگزیدگان این دوره انتخاب شدند.

پایان پیام

کد خبر : 61529 ساعت خبر : 1:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61529
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات