آیا لنترن و سایفون امن هستند؟

از جمله فیلترشکن‌های محبوب و پر طرفدار این روزها لنترن، توربو وی‌پی‌ان و سایفون است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خطر دزدیده شدن اطلاعات دغدغه‌ای که همیشه در مورد نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خارجی وجود دارد اما سوال این‌جاست حالا که تلگرام فیلتر شده مگر همه به سراغ فیلترشکن‌های مختلف نرفته‌اند؟ بعد از فیلتر شدن تلگرام نه گروهی آنچنان خلوت شده است و نه کانال تلگرامی از فعالیت باز مانده است. این فیلترشکن‌ها هم که هیچ‌کدام نسخه ایرانی ندارند. پس این ترس دزدیده شدن اطلاعات از طریق این فیلترشکن‌ها وجود دارد. 

از جمله فیلتر شکن‌های محبوب و پر طرفدار این روزها لنترن، توربو وی‌پی‌ان و سایفون است که اتفاقا شبکه‌های بیگانه و خارجی هم برای خرید آن‌ها تبلیغ می‌کند. پس آن‌چه مسلم است فیلترینگ نه فقط جلوی نقل و انتقال اطلاعات را نگرفته بلکه اوضاع را خطرناک‌تر کرده است.

وقت آن است مسئولین با نگاه دقیق و روشن‌تری به مسئله فیلترینگ داشته باشند و عواقب را بسنجند. آن‌چه الان بازارش داغ است فیلترشکن است و خدا می‌داند گردش مالی آن چه قدر است. الان عصر تکنولوژی است، نمی‌شود انتظار داشته باشیم در این دنیای دیجیتالی خبرها مثل ۱۰۰ سال پیش سینه‌به‌سینه منتقل شود. پس بهتر است تغییرات دنیای مدرن را بپذیریم و راه حل‌های مناسب ارائه کنیم.

البته بسیاری از کاربران می‌دانند که استفاده از این فیلترشکن‌ها درست نیست و ممکن است امنیت آنها را به خطر بیندازد اما چاره چیست؟ فعلا تنها پیام‌رسانی که مردم از آن استفاده می‌کنند و به آن اعتماد دارند تگلرام است.

پایان پیام

کد خبر : 69853 ساعت خبر : 10:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=69853
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات