انحصارگرایی تلگرام را تمام کنید

اکیداً توصیه می‌کنم که همزمان با آزاد شدن تلگرام، فیسبوک و توئیتر نیز آزاد شود و «انحصارگرایی تلگرامی»‌ پایان یابد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عبدالله شهبازی نویسنده و پژوهشگر نوشته است: این روزها برخی فعالیت آزاد تلگرام را نقد می‌کنند و آن را عامل آشوب‌های اخیر می‌دانند. درواقع، منظورشان کانالی است که توانست در فضایی بی‌رقیب و غیرقابل پاسخگویی بتازد و با پست‌های جنجالی جلب مخاطب کند. من نیز تلگرام را مقصر می‌دانم ولی نه به دلیل فعالیت آزاد بلکه به دلیل انحصاری بودن آن.

بعنوان کسی که سال‌ها در فیسبوک فعال بوده‌ام، و در بحث و تبادل نظر با دوستان و جدال با منتقدان و دشمنان، اهمیت شبکه‌های اجتماعی را در جهان امروز می‌شناسم. مقصر فیلترینگ است زیرا سالیان سال اجازه نداد‌ مردم با انواع شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند، از میان گزینه‌های متعدد انتخاب کنند، تبلیغات و بحث‌های سیاسی فضای مجازی برایشان عادی شود و بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند. مقصر فیلترینگ است زیرا شبکه‌های درجه اول جهانی را، که امکان تبادل نظر و نقد و پاسخگویی را دارا هستند،‌ بویژه فیسبوک و توئیتر، بست و نسل جوان را از حضور و تمرین در این عرصه بازداشت.

مقصر دولت است که با حذف عمدی سایر شبکه‌ها رسانه‌ای بنام «تلگرام» را در ایران یکه‌تاز کرد؛ رسانه‌ای یکسویه که امکان پاسخگویی و نقد را برای مخاطب تعبیه نکرده است. هوادار بسته شدن تلگرام نیستم بلکه اکیداً توصیه می‌کنم که همزمان با آزاد شدن تلگرام، فیسبوک و توئیتر نیز آزاد شود و «انحصارگرایی تلگرامی»‌ پایان یابد.

پایان پیام

کد خبر : 69026 ساعت خبر : 9:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=69026
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات