به درک سفر کنید

سواحل روستای‌ درک در بخش زرآبادِ شهرستان‌کنارک، جای دیدنی با مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز که پذیرایِ بسیاری از ایرانیان بوده‌اند و برای خیلی‌ها سواحلِ به‌درک را به‌مکانی خاطره‌ساز و مملو از یادگاری‌های شیرین و زیبا تبدیل نموده‌اند.

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: وقتی صحبت از مسافرت در ایام تعطیلات می‌شود، اکثراً بی‌مقدمه می‌گوییم چه جایی بهتر از شمالِ کشور، اما ایران که فقط گلستان و مازندران و گیلان نیست ‌مناطقی به‌غیر از نواحی دریای‌خزر هم می‌تواند مقصدِ مناسبی برای گردش و تفریحِ ما باشد خصوصاً وقتی تا این اَوان گذری بر‌آن مناطق نکرده باشیم و از نزدیک با حال و هوای آن شهر و دیار آشنا نشده باشیم.

حتماً یکی از مَناط‌های مهم سفر، شرایط آب‌و‌هوایی حاکم بر آن منطقه است و اکنون که ما در فصلِ زمستان به‌سر می‌بریم، سفر به‌مناطقِ جنوبی می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد و مقصدی لذت‌بخش برای تفرُج ما به‌شمار آید.

سیستان‌و‌بلوچستان که دومین استانِ پهناورِ ایران به شمار می‌آید داری جذابه‌های گردشگری متنوعی است که تا این هنگام به علتِ ضعف‌های مدیریتی و اطلاع رسانی‌های نامناسب کمی غریب و مهجورِ از نظرها مانده است از قلعهٔ‌ زاهدان و کوه‌خواجه و قلعهٔ‌ ناصری و قلعهٔ‌ ایرندگان که گذر کنیم به جای در جنوبِ استانِ سیستان‌و‌بلوچستان که برای بسیاری از ما ایرانیان مجهول الهویه است،

می‌رسیم به یکی از بی‌نظیرترین سواحلِ جهان، جای که شن‌ها و ماسه‌ها ریگ‌هایِ روان به استقبالِ آبِ فیروزه‌ای رنگِ دریای عمان یا مُکران می روند و خالق مناظری می‌شوند که گردشگرانِ خارجی برای دیدنش ساعت‌ها و دقیقه‌ها را پشتِ سر می‌گذارند تا به این طبیعتِ بکر و ناب دست یابند.

سواحل روستای‌دَرَک، در بخش زرآبادِ شهرستان‌کنارک، جای دیدنی با مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز که پذیرایِ بسیاری از ایرانیان بوده‌اند و برای خیلی‌ها سواحلِ به‌درک را به‌مکانی خاطره‌ساز و مملو از یادگاری‌های شیرین و زیبا تبدیل نموده‌اند.

سواحل درک معنی به‌درک را به کلی در اذهان تغییر داده است و برای خیلی‌ها به‌درک رفتن، تداعیِ نهایتِ التذاذ در بهشتی واقع در جنوبِ شرقیِ ایران است. از این بهشت‌های گمشده در این اقلیمِ کُهن فراوان داریم که با اهتمام مسئولین و اطلاع رسانی‌های دقیق از رسانه‌ها، می‌تواند به‌بسترِ مناسبی برای جذبِ‌گردشگر تبدیل گردد و اشتغال‌زایی قابل توجهی را برای بومی‌های منطقه به‌همراه داشته باشد. به‌امید روزی که ایران با این میراثِ دیرینه به مهدِ کردشگری منطقه شهره شود.

پایان پیام

کد خبر : 72336 ساعت خبر : 12:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=72336
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات