تصویب کلیات طرح اداره و نظارت بر صداوسیما در کمیسیون فرهنگی

تصویب کلیات طرح اداره و نظارت بر صداوسیما در کمیسیون فرهنگی

طرح ۲۲ ماده‌ای اداره و نظارت بر صدا و سیما صبح امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیده فاطمه ذوالقدر گفت: این طرح ترکیب  هیات امنای سازمان صدا و سیما، پخش فراگیر داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی سازمان، وظایف هیات امنا و نحوه نظارت هیات امنا بر عملکرد سازمان، تصویب راهبردها و سیاست های فرهنگی سازمان، ضوابط اجرایی و مالی سازمان، تعیین ترکیب، وظایف و چگونگی عملکرد شورای نظارت، درآمدها و هزینه‌های سازمان، نحوه واگذاری‌های اموال منقول و غیرمنقول سازمان، تملک اراضی و املاک و شرایط بازنشستگی کارکنان سازمان را مشخص خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس از آغاز بررسی جزییات طرح مذکور در نشست بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) خبر داد.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (کوته‌نوشت انگلیسی: IRIB) سازمانی رسانه‌ای است که تنها متولی قانونی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در جمهوری اسلامی ایران است.

تصویب کلیات طرح اداره و نظارت بر صداوسیما در کمیسیون فرهنگی

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس صدا و سیما توسط رهبر ایران انتخاب می‌شود. این سازمان که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران نامیده می‌شد، آن‌زمان هم به شکل حکومتی اداره می‌شد. تعداد کارکنان این سازمان در سراسر کشور تا اواخر سال ۱۳۹۵ در حدود ۵۰۰۰۰ نفر تخمین زده شده‌است.

از بسیاری جنبه‌ها، صدا و سیما قدرتمندترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه خبری و نهاد آموزشی–فرهنگی در ایران به‌شمار می‌رود که مهمترین استراتژی آن ترویج آمریکا ستیزی از راه تولید سریال و مستندات سفارشی جذاب و ایجاد حس تنفر نسبت به غرب در بین مردم می باشد.

این سازمان علاوه بر تملک و کنترل رادیو و تلویزیون، مالک شرکت فیلم‌سازی سیما فیلم است، جشنواره‌های فیلم، موسیقی و هنری برگزار می‌کند، کتاب، روزنامه و مجله منتشر می‌کند و از دانشگاه صدا و سیما به عنوان یک بازوی آموزشی، بهره می‌گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 69608 ساعت خبر : 2:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=69608
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات