جایگاه موسیقی در جامعه رشد کرده است

جایگاه موسیقی در جامعه رشد کرده است

بابک پیمانی نوازنده سازهای کوبه‌ای و آهنگ‌ساز در خصوص موقعیت اجتماعی موسیقی نسبت به گذشته به گلونی گفت: متاسفانه در همین سال‌های اخیر هم که ما کار موسیقی را شروع کردیم جامعه آن طور پذیرش این کار را نداشت ولی امروز یک الی دو نوازنده در هر خانواده دیده می‌شود.

بابک پیمانی نوازنده تنبک در گفت‌وگو با پایگاه خبری گلونی در مورد زمان آغاز کار خود در موسیقی گفت: من قبل از این‌که بخواهم کلاس موسیقی بروم به کار در موسیقی عادت داشتم و همیشه یک ساز موسیقی در دست دارم و این در عکس‌هایم هم مشخص است، ولی اولین کلاسی که رفتم در پنج سالگی خدمت استاد محمدرضا کریمی در همین ارشاد خرم‌آباد بود.

وی درباره اساتیدی که با آنها کار کرده است توضیح داد: تنها استاد مستقیم من استاد محمدرضا کریمی بودند، ولی خودم را شاگرد تمام اساتید می‌دانم، چون از آن‌ها نمونه‌برداری کردم، در واقع از همه اساتید تاثیر گرفتم، من در کلاس استاد افقه شرکت کردم ولی مربی‌ای که مستقیم بنشینم و درس بگیرم از ایشان فقط استاد محمدرضا کریمی بوده است.

جایگاه موسیقی در جامعه رشد کرده است

این نوازنده تنبک یادآور شد: البته کلاس‌های دیگری هم به‌صورت گروهی و مستمر رفتمولی خودم را شاگرد همه‌‌ی اساتید می‌دانم ولی بیش از همه در کلاس‌های استاد رجبی و استاد نوید افقه آموزش دیدم.

وی تاکید کرد: پدر با شرایط خاص خود به سرعت من را در کلاس تنبک ثبت‌نام کرد و تنبک برای من خرید، پدرم من همچنین شعر می‌گفتند و مادربزرگ و پدربزرگ من حس شاعری داشتند و عمو‌هایم همه دارای اثر هستند و کتاب‌های مختلفی در بازار شعر دارند.

پیمانی در خصوص پدرش و شعرهای آن افزود: قصد دارم شعرهای ایشان را چاپ کنم و این بخشی از یادگاری‌هایی است که از پدر داریم، ما هرچه داریم از ایشان و حمایت‌هایشان است، او عشق و دلگرمی را همیشه با ما مهربانی و عشق به ما یاد داد. پدر تا جایی هم که توانست به ما کمک کرد چون ایشان نظامی بود و با شرایط معمولی یک نظامی، همیشه سعی کرد بهترین‌ها را برای ما فراهم کند.

این نوازنده تنبک در راستای کارنامه هنری‌ خود گفت: تا به حال حدود ۱۰۰ کنسرت داخلی و خارجی داشته‌ام، در داخل که در شهرها و استان‌های زیادی اجراء داشتم اما در خارج در کشورهایی چون امارات، ترکیه، ارمنستان، انگلیس، بلژیک و امسال هم در آلمان، اتریش و سوئد اجراء خواهیم داشت.

پیمانی ابراز داشت: ما فستیوال‌های مختلفی هم داشته‌ایم. از جمله این فستیوال‌ها در فتیدلای بلژیک، هند، آرت ارمنستان بوده است، خدا را شکر در آن‌جا هم در بخش تک‌نوازی برگزیده شدیم.

وی در مورد آلبوم‌های خود نیز تصریح کرد: در آلبوم‌های زیادی تا به حال نوازندگی کردم که حدود ۱۰ الی ۱۵ کار می‌شود، در این میان آثار می‌توان به تژگا، ایلبار، مرغ عشق، هوار و هوار ای یار، سواد عاشقی و… اشاره کرد. البته با صدا و سیمای مرکز هم با بزرگان تئاتر و سینما مثل استاد مسعود رایگان، مهران مدیری همکاری داشته‌ام، همچنین در بحث آموزشی هم ۵ الی ۶ کنسرت کارگاهی داشتیم که خروجی خیلی خوبی داشته است.

این نوازنده سازهای کوبه‌ای با اشاره به اینکه چند سالی است که مشغول به تدریس هستم، خاطرنشان کرد: من با گروه‌های مختلفی در کنسرت‌های خارجی و داخلی همکاری کردم که از این میان می‌‌توان بهتال، هزار آواز، هانای، زاگرس و چکاد، اشاره کرد که در آن‌ها کار کردم. در این کنسرت‌ها چیدمان جدیدی برای سازهای کوبه‌ای بوده که خوشبختانه مورد قبول واقع شد.

پایان پیام

گفت‌وگو: امین خیرآبادی

کد خبر : 67546 ساعت خبر : 9:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67546
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات